Rusza kolejna edycja konkursu Argoliga 2024

Konkurs AgroLiga 2024 realizowany jest w dwóch etapach – wojewódzkim i krajowym w kategoriach rolnicy i firmy. Wojewódzki etap konkursu organizowany jest przez Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie, natomiast etap krajowy przez Redakcję Audycji Programu 1 TVP i Stowarzyszenie AgroBiznesKlub. Konkurs został objęty Honorowym Patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Prezesów: TVP S.A., ARiMR, KOWR i KRUS.

Etap wojewódzki konkursu finansowany jest z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: „Europa inwestująca w obszary wiejskie”. Uczestnicy do konkursu mogą być zgłaszani przez doradcę KPODR wypełniając kartę zgłoszenia dostępną na stronie Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie : https://www.kpodr.pl/

Konkurs AgroLiga pozwala na prezentację dorobku rolnictwa i firm funkcjonujących w tym  obszarze z terenu województwa kujawsko-pomorskiego. Laureatami wojewódzkimi są rolnicy
i przedstawiciele agro-przedsiębiorstw, którzy wyróżniają się osiąganymi efektami technologicznymi i ekonomicznymi, rozwijają swą działalność przy pomocy funduszy unijnych oraz wykazują zaangażowanie w życie lokalnej społeczności. Konkurs jest promocją dobrych przykładów w rolnictwie naszego województwa a uzyskanie tytułu laureata ogromnym sukcesem
i prestiżem.

Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie, jako organizator konkursu na szczeblu wojewódzkim, przyjmuje zgłoszenia kandydatów, działających w obrębie województwa podlaskiego i województw ościennych (w przypadku firm). Zgłoszeń uczestników dokonują Powiatowe Zespoły Doradztwa Rolniczego. Po ich weryfikacji, powołana przez dyrektora Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie, komisja konkursowa przystąpi do oceny poszczególnych kandydatów. Kolejnym etapem będzie podsumowanie i wybór laureatów.

Kto może wziąć udział w konkursie? Każdy rolnik i przedsiębiorca z branży rolniczej, który spełni szereg warunków odpowiednich dla każdej z kategorii określonych w regulaminie konkursu.

Do kategorii Rolnik kwalifikują się osoby prowadzące samodzielnie lub wraz z rodziną gospodarstwo rolne. Kandydaci powinni uzyskiwać wyniki (plony, wydajność w produkcji zwierzęcej itp.) powyżej średniej krajowej. W gospodarstwach może być prowadzona dodatkowa działalność gospodarcza (świadczenie usług mechanizacyjnych i innych, przetwórstwo, agroturystyka itp.), z której uzyskiwane dochody nie przewyższają jednak dochodów z zasadniczej działalności rolniczej. Gospodarstwa z niedokończonymi inwestycjami, mocno zadłużone lub niestabilne ekonomicznie nie będą kwalifikowane. W tej kategorii nie będą też uwzględniane osoby, które nie posiadają ziemi i zajmują się wyłącznie obrotem płodami rolnymi.

Przy wyborze Mistrza i Wicemistrza Wojewódzkiego w obu kategoriach komisja weźmie pod uwagę również: bezpieczeństwo pracy oraz estetykę obejścia i otoczenia gospodarstwa lub firmy.

Ogłoszenie wyników nastąpi
6 lipca 2024 r.
|podczas Gali
podsumowującej konkurs AgroLiga 2024
w Kujawsko-Pomorskim Ośrodku Doradztwa Rolniczego w Minikowie.

 

Zapraszamy do udziału i życzymy powodzenia!     

REGULAMIN
regulamin_agroliga_2024

Zgłoszenie na Konkurs
2024_zgloszenie Agroliga rolnik firma _kolor

Za treść merytoryczną odpowiada Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie.

Małgorzata Kołacz
KPODR Minikowo




DEMONSTRACJE Z ZAKRESU PRODUKCJI I WYKORZYSTANIA KRAJOWYCH ŹRÓDEŁ BIAŁKA ROŚLINNEGO NA CELE PASZOWE

 

DEMONSTRACJE Z ZAKRESU PRODUKCJI
I WYKORZYSTANIA KRAJOWYCH ŹRÓDEŁ BIAŁKA ROŚLINNEGO
NA CELE PASZOWE

Projekt realizowany jest w ramach poddziałania 1.2. „Wsparcie dla projektów demonstracyjnych
i działań informacyjnych ” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Celem operacji jest promowanie oraz upowszechnianie wśród rolników dobrych praktyk
i innowacyjnych rozwiązań stosowanych w produkcji oraz wykorzystanie krajowych źródeł białka roślinnego na cele paszowe.

KUJAWSKO-POMORSKI OŚRODEK DORADZTWA ROLNICZEGO W MINIKOWIE

Informuje, że

Na ternie naszego województwa realizowane będą demonstracje związane z uprawą roślin bobowatych oraz wykorzystaniu produktów z nich uzyskanych w żywieniu zwierząt (trzoda chlewna i drób)

 

TERMINY I MIEJSCA ORAZ KONTAKT DO OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA ORGANIZACJĘ W ZAŁĄCZONYM HARMONOGRAMIE

Zał 3 Harmonogram_M1.2_v2_rośliny białkowe_uwagi MRiRW 26.03.2023

INFORMACJA O CAŁEJ OPERACJI:
Okres realizacji operacji przewidziany jest od 02 stycznia 2024 r. do 31 sierpnia 2025 r.

Operacja realizowana będzie przez Konsorcjum w składzie:
Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Radomiu – LIDER
PARTNERZY: Centralny Ośrodek Badania Odmian Roślin Uprawnych,  Instytut Zootechniki – Państwowy Instytut Badawczy
oraz 16 Ośrodków Doradztwa Rolniczego w całej Polsce

Operacja polegała będzie na założeniu i utrzymaniu w okresie jej realizacji obiektów demonstracyjnych:

typu A, prowadzących produkcję roślin białkowych w ramach PDO w szczególności w stacjach i zakładach doświadczalnych oceny odmian,
typu B, w gospodarstwach uprawiających rośliny białkowe na nasiona z przeznaczeniem na paszę dla zwierząt gospodarskich i utrzymujące świnie lub drób,
typu C (w 10 województwach) w podmiocie wytwarzającym pasze dla zwierząt gospodarskichz wykorzystaniem nasion roślin białkowych uprawianych w kraju.

Podczas wizyt w obiektach demonstracyjnych w zależności od rodzaju obiektu realizowany będzie program uwzględniający zagadnienia innowacyjnych rozwiązań lub dobrych praktyk w uprawach. Odbędzie się również prezentacja przygotowania pasz i żywienia zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjnych rozwiązań lub dobrych praktyk. Zostaną omówione problemy, rodzaje ryzyka i sposoby ograniczania ryzyka, przetwarzania nasion roślin białkowych i stosowania ich
w żywieniu zwierząt.

Wizyta w podmiocie wytwarzającym pasze dla zwierząt gospodarskich z wykorzystaniem nasion roślin białkowych uprawianych w kraju pozwoli na zapoznanie uczestników z procesem przyjęcia surowca (laboratorium, ocena, analizy), procesem magazynowania, dozowania, mielenia, mieszania, natłuszczania, granulacji, ocena wyrobu gotowego.

Demonstracje zostaną zrealizowane nieodpłatnie dla 3302 ostatecznych odbiorców, przy czym każdy ostateczny odbiorca będzie uczestniczył w wizycie w obiekcie A, B i C.

Uczestnikami demonstracji ( ostateczny odbiorca) mogą być: rolnicy, domownicy rolników, małżonkowie rolników, osoby zatrudnione w rolnictwie, właściciele lasów, wnioskodawca operacji typu „Premie dla młodych rolników” w ramach poddziałania „Pomoc w rozpoczęciu działalności gospodarczej na rzecz młodych rolników” objętego PROW na lata 2014-2020.

Uczestnicy demonstracji otrzymają materiały informacyjne w postaci opisów obiektów demonstracyjnych typu A, B i C, oraz broszurę zawierającą tematy m.in. technologię uprawy poszczególnych roślin białkowych, wartość pokarmową nasion roślin białkowych i ich stosowanie w żywieniu zwierząt monogastrycznych oraz zagadnienia dotyczące rolnictwa precyzyjnego, zrównoważonego i ekologicznego w zakresie uprawy roślin białkowych.

Podsumowanie realizacji operacji odbędzie się podczas 2 dniowej konferencji krajowej zorganizowanej dla 150 osób, której uczestnikami będą ostateczni odbiorcy demonstracji, posiadaczy gospodarstw, podmiotów wytwarzających paszę dla zwierząt gospodarskich z wykorzystaniem nasion roślin białkowych uprawianych w krajów których założone były obiekty demonstracyjne, przedstawicieli związanych z rolnictwem, nauką, doradztwem, przemysłem paszowym.

Organizacją demonstracji – praktycznego szkolenia dla ostatecznego odbiorcy w formie wizyt w obiektach demonstracyjnych, w tym naborem uczestników zajmują się wyznaczeni koordynatorzy z wojewódzkich ośrodków doradztwa rolniczego.




Zapraszamy na kurs pszczelarski

Zapraszamy na VI edycję kursu dla początkujących pszczelarzy!🐝🐝🐝

🎯Kurs organizowany jest przez Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy
🎯Kurs skierowany jest do osób, które rozpoczynają swoją przygodę z pszczelarstwem🐝🐝🐝
📍Zajęcia prowadzone są w formie praktycznych warsztatów w Pasiece w Wałdowie Królewskim🍯🐝
📍Zajęcia prowadzone są innowacyjnymi metodami pracy w pasiece przez wykwalifikowaną kadrę, którą stanowią doświadczeni praktycy – pszczelarze z pasją i doświadczeniem👩‍🏫🧑‍🏫

Startujemy 13 kwietnia 2024 r.🐝🐝🐝

👩‍💻🧑‍💻Wypełnij formularz zgłoszeniowy online:
https://new.isaps.pl/Rekrutacja/Kursy

✍️Więcej informacji:
📧
centrum@byd.pl
📲tel. 52 567 00 17


 




Kujawsko-Pałuckie Centrum Ekonomii Społecznej

Fundacja Ekspert – Kujawy wraz z Wyższą Szkołą Gospodarki w Bydgoszczy realizuje projekt:
Kujawsko-Pałuckie Centrum Ekonomii Społecznej

Dofinansowanie projektu z UE: 9 370 999,10 PLN

 

Opis projektu

Fundacja Ekspert – Kujawy z siedzibą w Inowrocławiu (Lider projektu) wraz z Wyższą Szkołą Gospodarki w Bydgoszczy (Partner projektu) realizują projekt pn. „Kujawsko-Pałuckie Centrum Ekonomii Społecznej”, dalej KPCES współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus  w ramach Priorytetu 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, Działania 8.22 Ekonomia społeczna, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027. Termin realizacji projektu: 01.01.2024 r. – 31.12.2026 r.

 

GRUPY DOCELOWE

Kto może skorzystać z udziału w projekcie?

Projekt skierowany jest  do osób  fizycznych mieszkających w rozumieniu Kodeksu cywilnego lub pracujących lub uczących się na terenie subregionu IV  oraz podmiotów, które posiadają na terenie subregionu IV jednostkę organizacyjną.

Subregion IV obejmuje powiat: inowrocławski, mogileński, radziejowski, żniński, włocławski i miasto Włocławek.

Dopuszcza się możliwość grup docelowej spoza subregionu, o ile liczba nie przekroczy 10% uczestników projektu. Limit liczony osobno dla osób fizycznych i osobno dla podmiotów.

 

Z form wsparcia zaplanowanych w projekcie korzystać mogą następujące kategorie grup docelowych:  

  1. osoby fizyczne chcące założyć działalność w sektorze ekonomii społecznej;
  2. podmioty, o których mowa w art. 4, ust.2 pkt. 2 i 3 ustawy o spółdzielniach socjalnych;
  3. podmioty ekonomii społecznej;
  4. pracownicy i wolontariusze podmiotów ekonomii społecznej (dotyczy także członków tych podmiotów).

Na etapie składania formularza rekrutacyjnego należy załączyć dokumenty potwierdzające kwalifikowalność do grupy docelowej. Projekt obejmuje pełen katalog grup docelowych możliwych do wsparcia. Na etapie rekrutacji będziemy preferować os. o których mowa w art. 2 pkt 6 lit. b, d, e, g, h, i oraz l ustawy z dnia 5.08. 2022 r. o ekonomii społecznej.

Zakładamy objęcie wsparciem:

– 20 osób długotrwale bezrobotnych w tym 14 kobiet i 6 mężczyzn,
– 111 podmiotów ekonomii społecznej,
– 165 osób niezatrudnionych w tym 116 kobiet i 49 mężczyzn,
– 8 podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym,
– 16 mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (w tym spółdzielni i przedsiębiorstw społecznych),
– 16 osób z niepełnosprawnością w tym 11 kobiet i 5 mężczyzn.

 

ZADANIA, DZIAŁANIA, KTÓRE BĘDĄ REAZLIZOWANE W RAMACH PROJEKTU

W ramach trzech zadań w projekcie realizowane będą następujące formy wsparcia:

  1. Tworzenie nowych podmiotów ekonomii społecznejoraz wsparcie procesu ich rozwoju i ekonomizacji:
  • animacja lokalna – dla wszystkich kategorii grup docelowych,
  • doradztwo ogólne – dla wszystkich kategorii grup docelowych,
  • doradztwo specjalistyczne dla – osób fizycznych, grup inicjatywnych zamierzających założyć Podmiot Ekonomii Społecznej (PES), PES bez działalności gospodarczej, w tym dla tych, które chcą się ekonomizować,
  • szkolenia inkubacyjne dla – osób fizycznych, grup inicjatywnych zamierzających założyć PES, PES bez działalności gospodarczej, w tym dla tych, które chcą się ekonomizować,
  • audyt sprawności PES – dla PES, które zgłosiło się do udziału w projekcie z zamiarem ekonomizacji działalności.  
  1. Tworzenie nowych miejsc pracy w przedsiębiorstwach społecznych i finansowanie usług rozwojowych dla PS:
  • doradztwo  specjalistyczne dla PES z działalnością gospodarczą, w tym Przedsiębiorstw Społecznych (PS), 
  •  wsparcie finansowe na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych bądź w podmiotach ekonomii społecznej wyłącznie pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne– środki rozliczne stawką jednostkową, indeksowane co roku.

Stawki obowiązujące w 2024 roku

– stawka na utworzenie miejsca pracy – 31 229,00 zł

– stawka na utrzymanie miejsca pracy w PS przez 12 miesięcy:

            ► na pełny etat –  32 400,00

            ► w wymiarze ¾ etatu – 24300,00   

            ► w wymiarze ½ etatu – 16 200,00

Wsparcie finansowe udzielane na podstawie odrębnego dokumentu – Regulaminu udzielania wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym bądź podmiotach ekonomii społecznej, w związku z przekształceniem w przedsiębiorstwa społeczne.  

  •  audyt sprawności PS- dla istniejących PS badający prawidłowości i sprawność działania PS, wskazując ewentualne obszary do poprawy rozwoju,
  •  studia podyplomowe, szkolenia dla kadry zarządzającej PS. Usługi będą realizowane m.in. w ramach Bazy Usług Rozwojowych (BUR).
  1. Realizacja indywidualnych planów reintegracyjnych dla pracowników przedsiębiorstw społecznych zagrożonych wykluczeniem społecznym

     

    Działania reintegracyjne – środki na cele reintegracyjne dla pracowników PS, na które PS otrzymał wsparcie na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy oraz nowozatrudnionych pracowników,którym został udzielony instrument wsparcia o którym mowa w art. 21 lub art. 22 ustawy o ekonomii społecznej(nie mogą być zatrudnieni wcześniej niż przed przystąpieniem PS do projektu), którzy przed zatrudnieniem wpisywali się w katalog zagrożonych wykluczeniem społecznym lub nadal należą do grupy osób preferowanych tj. os. o których mowa w art. 2 pkt 6 lit. b, d, e, g, h, i oraz l ustawy z dnia 5.08. 2022 r. o ekonomii społecznej.

Wsparcie reintegracyjne będzie udzielane zgodnie z zapisami Regulaminu udzielania wsparcia reintegracyjnego – dofinansowanie realizacji indywidualnego planu reintegracyjnego.

Przy realizacji, organizacji ww. form wsparcia w ramach zadania I, II i III pomocna jest kadra KPCES  w składzie:  animator lokalny, doradca kluczowy, doradca biznesowy, specjalista ds. monitoringu, ewaluacji i kontroli, specjalista ds. edukacji, szkoleń i promocji, specjalista ds. PZP, specjalista ds. reintegracji, koordynator merytoryczny. Ponadto, poza ww. kadrą KPCES w niektóre działania będą angażowane osoby przeprowadzające audyt sprawności, doradcy specjalistyczni oraz trenerzy.

CEL PROJEKTU

Celem projektu jest wzmocnienie rozwoju potencjału sektora ekonomii społecznej w subregionie IV woj. Kujawsko-pomorskiego ( powiaty: inowrocławski, mogileński, radziejowski,  żniński, włocławski  i miasto Włocławek) w okresie od 01.01.2024 do 31.12.2026 poprzez tworzenie i rozwój podmiotów ekonomii społecznej (PES) i przedsiębiorstw społecznych (PS) oraz wzmocnienie u ich potencjału innowacyjnego i rozwojowego w tym tworzenie możliwości do zwiększenia zatrudnienia w tych podmiotach.  

EFEKTY, REZULTATY PROJEKTU

Projekt zakłada następujące efekty, rezultaty projektu:

– utworzenie i utrzymanie 82 miejsc pracy w przedsiębiorstwach społecznych,

– 7 osób, które po opuszczeniu programu będą osobami poszukującymi pracy w tym 5 kobiet i 2 mężczyzn,
– 82 osoby uzyskają kwalifikację w tym 58 kobiet i 24 mężczyzn,

– 108 osób po opuszczeniu programu będzie osobami pracującymi, łącznie z osobami prowadzącymi działalność na własny rachunek w tym 76 kobiet i 32 mężczyzn,

– 66 osób, których sytuacja społeczna ulenie poprawie po opuszczeniu programu.

 

WARTOŚĆ PROJEKTU: 11 024 704,83zł

WYSOKOŚĆ WKŁADU FUNDUSZY EUROPEJSKICH: 9 370 999,10zł

 

Udział w projekcie jest bezpłatny.

Siedziba KPCES mieści się przy ul. Dworcowej 65 w Inowrocławiu.

Punkty konsultacyjne:

– Fundacja Ekspert-Kujawy

ul. Dubienka 2 w Inowrocławiu,

Kadra projektu dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 15:00.

– Wyższa Szkoła Gospodarki

ul. Świętokrzyska 6 w Inowrocławiu

ul. Cyganka 24 we Włocławku

Kadra projektu dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 15:00

Kadra KPCES pracuje również w terenie – gotowa jest do spotkań indywidualnych/grupowych  w siedzibie klienta zainteresowanego wsparciem oferowanym przez KPCES lub w  lokalizacjach dogodnych dla osób zainteresowanych wsparciem. 

Formy wsparcia w projekcie

 

Zapraszamy do kontaktu:

– Fundacja Ekspert-Kujawy – 52 357 62 15, owes@ekspert-kujawy.pl

– Wyższa Szkoła Gospodarki – 502 934 898, owes@byd.pl

– osobistego: w siedzibie KPCES i ww. punktach konsultacyjnych Lidera i Partnera projektu.

 

#FunduszeEuropejskie




Wizyta uczniów ze szkoły w  Strahinju w Słowenii

4 kwietnia br. w Kujawsko-Pomorskim Ośrodku Doradztwa Rolniczego w Minikowie (KPODR), gościliśmy grupę uczniów ze szkoły w  Strahinju w Słowenii. Uczniowie wraz z opiekunami, przyjechali ramach wymiany szkolnej do Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Samostrzelu.

Uczniowie zapoznali się z działalnością naszego Ośrodka, którą przedstawił dr Ryszard Kamiński, dyrektor Ośrodka. Zaprezentowane zostały również Centrum Dziedzictwa Kulinarnego i Turystyki Wiejskiej oraz tereny wystawienniczo-targowe. Gościliśmy w Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka (PFHBiPM), gdzie uczniowie zapoznali się z pracą laboratorium.

Katarzyna Szczepaniak
KPODR w Minikowie




KONKURS – KRZYŻÓWKA „ŚRODOWISKO PONAD WSZYSTKO”

Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie
oraz 
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu
zapraszają do udziału w konkursie – krzyżówce
pn. „Środowisko ponad wszystko”

W kwietniowym wydaniu miesięcznika „Wieś Kujawsko-Pomorska” ukażę się konkurs, w którym uczestnicy będą mogli wykazać się swoją wiedzą z obszaru ekologii,
ochrony środowiska i rolnictwa.

Konkurs organizowany jest w ramach projektu pn.
 „Kształtujemy świadomość ekologiczną – kampania edukacyjno-informacyjna dla mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego”.

Fundatorem nagrody w konkursie jest
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

Hasło będące rozwiązaniem krzyżówki należy przesłać do Organizatora konkursu na adres lidia.saganowska@kpodr.pl do 29 kwietnia 2024 r.

30 kwietnia 2024 r. spośród osób, które prześlą prawidłowe rozwiązanie krzyżówki zostanie wylosowana jedna osoba, która otrzyma nagrodę.

Regulamin konkursu – krzyżówki pn. „Środowisko ponad wszystko” do pobrania poniżej.

REGULAMIN kwiecień 2024

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W KONKURSIE

 

 

 




Krzyżówka – Środowisko ponad wszystko – marzec

 

Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie

wraz z

Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu

zorganizowali konkurs – krzyżówkę pn. „Środowisko ponad wszystko”, która zamieszczona była w marcowym  wydaniu naszego miesięcznika, w ramach projektu ekologicznego pn. „Kształtujemy świadomość ekologiczną – kampania edukacyjno-informacyjna dla mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego”.

W konkursie wzięły udział 22 osoby, spośród których 29 marca komisja konkursowa wyłoniła zwycięzcę. Laureatem konkursu został Bartosz Spychalski, który w wyznaczonym terminie nadesłał prawidłowe hasło "Gleba aktywna biologicznie".

Nagrodą w konkursie był zestaw ogrodniczy, zawierający: rękawice do cięcia krzewów, fartuch na narzędzia oraz łopatkę ze stali nierdzewnej. Panu Bartoszowi gratulujemy wiedzy i serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach.

Tekst i zdjęcie:
Lidia Saganowska
KPODR w Minikowie




Inspekcja Weterynaryjna

 

2024

3 kwietnia 2024

rozporzadzenie wojewody nr 3_2024
uzasadnienie

 

10 stycznia 2024

rozporządzenie wojewody kujawsko pomorskiego tr

 


2023

27 października 2023

Rozporządzenie Nr 12.2023 WK-P

 

2 października 2023

Rozporządzenie nr 11 2023

 

23 czerwca 2023

Zatrzymaj afrykański pomór świń

 

22 maja 2023

Wojewódzki Lekarz Weterynarii zawiadamia o wykryciu materiału genetycznego wirusa grypy ptaków podtypu H5N1 w powiecie inowrocławskim :

WIWz.913.24.171.2023(1)

 

18 maja 2023

Wojewódzki Lekarz Weterynarii zawiadamia o wykryciu materiału genetycznego wirusa grypy ptaków podtypu H5N1 u ptaków dzikich:

WIWz.913.24.165.2023(1)

WIWz.913.24.166.2023(1)

 

12 maja 2023

Wojewódzki Lekarz Weterynarii informuje o wyznaczeniu ognisk wysoce zjadliwej grypy ptaków:

https://www.kpodr.pl/50070-2/

 

18 kwietnia 2023

I Zastępca GLW – WChZZ.432.92.2023 z 14.04.23r.

ASFbioasekuracja_przemieszczenia_rozp(UE)2023-594 MATERIAŁY DLA ROLNIKÓW

Link do prezentacji w formacie pptx – https://1drv.ms/p/s!An9XN2HpgF8pqB75Sh3XmuA9U7SP?e=tT19Ke

 

18 stycznia 2023

rozporzadzenie nr 5 2023

 

11 stycznia 2023

rozporządzenie wojewody nr 4
załącznik do rozporządzenia

 

10 stycznia 2023

WIWz.913.24.3.2023(1)

 

2 stycznia 2023

WIWz.913.24.329.2022(1)

 

2022

19 grudnia 2022

rozporządzenie wojewody nr 19

 

9 grudnia 2022

WIWz.913.24.290.2022(1)

 

7 grudnia 2022

rozporzadzenie nr 18 2022

WIWz.913.24.283.2022(1)

WIWz.913.24.284.2022(1)

WIWz.913.24.286.2022(1)

 

4 października 2022

WIWz.913.24.220.2022(1)
      zał. 1 INFORMACJA DLA HODOWCÓW DROBIU
      zał. 2 KRD_zasady_bioasekuracji_15cze21

2 kwetnia 2022

rozp. 10-2022 WK-P z 30.03.2022

rozp. 11-2022 WK-P z 30.03.2022

11 marca 2022

PIW-Inowroclaw- 4 2022

7 marca 2022

rozporządzenie nr 8_2022 wojewody kujawsko-pomorskiego

WIWz.913.7.1.14.2022(1)

11 lutego 2022

ROZPORZĄDZENIE Nr 2 2022 POWIATOWEGO LEKARZA WETERYNARII W INOWROCŁAWIU

14 stycznia 2022

rozporzadzenie-nr-4_2022 w sprawie zarządzenia środków podejmowanych w związku z ryzykiem wystąpienia wysoce
zjadliwej grypy ptaków na terenie powiatów aleksandrowskiego, brodnickiego, bydgoskiego,
chełmińskiego, golubsko-dobrzyńskiego, grudziądzkiego, inowrocławskiego, lipnowskiego,
mogileńskiego, nakielskiego, radziejowskiego, rypińskiego, sępoleńskiego, świeckiego,
toruńskiego, tucholskiego, wąbrzeskiego, włocławskiego, żnińskiego.

5 stycznia 2022

Zawiadomienie o wykryciu materiału genetycznego wirusa grypy ptaków podtypu H5N1 na terenie powiatu świeckiego.

24 czerwca 2021

Zał. do WIWz.913.24.137.2021

26 maja 2021

ROZPORZĄDZENIE Nr 3_21 POWIATOWEGO LEKARZA WETERYNARII W BRODNICYw sprawie uchylenia rozporządzenia w sprawie zwalczania wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAl) na terenie powiatu brodnickiego

13 maja 2021 – grypa ptaków

WIWz.913.24.137.2021

WIWz.913.24.136.2021

10 maja 2021 – grypa ptaków

WIWz.913.24.131.2021

4 maja 2021 – grypa ptaków, powiaty wąbrzeski i brodnicki

rozp. Nr 13-2021 WK-P z 30.04.2021

29 kwietnia 2021 – grypa ptaków,

Rozporzadzenie-nr-1-2021-PLW-w-Grudziadzu

20 kwietnia 2021 – grypa ptaków

WIWz.913.24.101.2021(6) tekst

20 kwietnia 2021 – grypa ptaków

rozporządzenie 12/2021 tekst

20 kwietnia 2021 – grypa ptaków

rozporządzenie 11/2021

8 kwietnia 2021

Rozporządzenie Nr 10.2021rozporządzenie Nr 10/2021 WK-P z dnia 6.04.2021r. w spr. nakazania wykonywania ogrodzeń ograniczających lub zatrzymujących migrację zwierząt

9 marca 2021 – grypa ptaków

Rozporządzenie lekarza powiatowego weterynarii w Żninie  2/2021

WIWz.913.24.25.2021(4)

5 marca 2021 – grypa ptaków

Rozporządzenie Nr 8.2021

WIWz.913.24.17.2021(25)

WIWz.913.24.58.2021(1)

25 lutego 2021 – grypa ptaków
Rozpoprzadzenie nr 7 WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO
WIWz.913.24.12.2021_31_

25 lutego 2021 – materiał genetyczny wirusa grypy ptaków
WIWz.913.24.49.2021(1)

22 lutego 2021 – grypa ptaków
WIWz.913.24.6.2021(47) PIW Inowrocław
PIW Inowrocław

16 lutego 2021 – grypa ptaków

WIWz.913.24.41.2021

12 lutego 2021 – grypa ptaków

rozporządzenie_nr_5_2021_Wojewody_Kujawsko-Pomorskiego
WIWz.913.24.1.2021_53_

8 lutego 2021 – grypa ptaków u ptaków dzikich na terenie powiatu inowrocławskiego

WIWz.913.24.30.2021

2 lutego 2021 – grypa ptaków

WIWz.913.24.23.2021(2)

20 stycznia 2021 – grypa ptaków

WIWz.913.24.12.2021_19_

rozporządzenie_nr_2_2021

 

15 stycznia 2021 – grypa ptaków

rozporządzenie PLW

WIWz.913.24.6.2021(5)

 

8 stycznia 2021

Rozporządzenie Wojewody Kujawsko-Pomorskiego

WIWz.913.24.1.2021(1)

 

21 grudnia 2020

rozp nr 1-2020 PLW we Włocławku

Rozp nr 13-2020 WK-P z 17.12.2020

WIWz.913.7.206.2019(26)

WIWz.913.7.226.2020

WIWz.913.24.119.2020




CZŁOWIEK I PRZYRODA – ZRÓWNOWAŻONE SĄSIEDZTWO

Część wykładowa

https://kpodr.clickmeeting.com/czlowiek-i-przyroda-zrownowazone-sasiedztwo-wyklad/register

 

Część wykładowa + warsztaty

Las w słoiku
Hanna Domalewska – VESALIUS, właścicielka pracowni „Babsztylove rękoczyny”
Sala nr 1 w Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji

https://kpodr.clickmeeting.com/las-w-sloiku-warsztaty-wyklady/register

 

Ochrona przyrody wokół domu
Krzysztof Konieczny – iKris, prezes Fundacji Pro Natura  
Sala nr 2 w Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji

https://kpodr.clickmeeting.com/ochrona-przyrody-wokol-domu-warsztaty-wyklady/register

 

Warsztaty permakulturowe – zasady i projektowanie
Agata Grzywińska, prezes Fundacji Żywa Przestrzeń
Sala nr 3 w Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji

https://kpodr.clickmeeting.com/warsztaty-permakulturowe-zasady-i-projektowanie-warsztaty-wyklady/register

 

Ptaki i człowiek – mieć oko na sąsiada
Dawid Kilon – MERGUS
Sala nr 4, parter, budynek główny KPODR w Minikowie

https://kpodr.clickmeeting.com/ptaki-i-czlowiek-miec-oko-na-sasiada-warsztaty-wyklady/register




Wykaz zbędnych bądź zużytych składników majątku ruchomego należącego do KPODR w Minikowie

 

1. Samochód osobowy Skoda Fabia o numerze rejestracyjnym CNA 19TN, rok produkcji 2006

ogłoszenie SKODA FABIA
zał.-1-Formularz ofertowy SKODA FABIA
zał.-2-Oświadczenie oferenta SKODA FABIA

2. Samochód osobowy Hyundai I30CW o numerze rejestracyjnym CNA 3W65, rok produkcji 2010

ogłoszenie HYUNDAI I30
zał.-1-Formularz ofertowy HYUNDAI I30CW
zał.-2-Oświadczenie oferenta HYUNDAI I30CW

3. Samochód osobowy Opel Astra o numerze rejestracyjnym CNA 42H2, rok produkcji 2011

ogłoszenie OPEL ASTRA
zał.-1-Formularz ofertowy OPEL ASTRA
zał.-2-Oświadczenie oferenta OPEL ASTRA