Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie

Agroliga, niedziela 20 czerwca 2021

Do konkursu Agroliga 2021 z podregionu bydgoskiego przystąpili rolnicy oraz firmy Nominowani zostali

  • Sławomir Bączek z Wymysłowa
  • Katarzyna Bukowska z Dąbrowy Chełmińskiej
  • Krzysztof Chmielewski z miejscowości Kołdrąb
  • Marcin Gromada z miejscowości Ludziska
  • Ryszard Lesicki z Padniewka
  • Marcin Wasiniewski z Kiełpina
  • PW „Andrób” Roman Olszewski z Suchorączka

Tytuł Mistrza podregionu bydgoskiego w kategorii ROLNIK otrzymuje

  • Pani Katarzyna Bukowska z Dąbrowy Chełmińskiej

Gospodarstwo specjalizuje się w hodowli i chowie bydła mlecznego rasy holsztyńsko-fryzyjskiej. Stado podstawowe liczy 75 sztuk, łącznie z jałowizną i młodzieżą 150 sztuk.

Żywienie stada opierane jest głównie na zbożach własnej produkcji. Uprawa, to ok. 100 ha ziemi rolnej z czego blisko 55 ha zajmuje kukurydza, a resztę stanowią zboża, lucerna oraz TUZ-y.

 

I wicemistrzem podregionu bydgoskiego zostaje

  • Pan Krzysztof Chmielewski z miejscowości Kołdrąb w gminie Janowiec Wielkopolski

Powierzchnia użytków rolnych to ponad 124 ha. Na użytkach rolnych produkuje rzepak ozimy, buraki cukrowe i pszenicę ozimą.  Gospodarstwo specjalizuje się w produkcji trzody chlewnej w cyklu zamkniętym (około 80 macior). Uzyskiwane są  bardzo dobre wyniki dotyczące mięsności produkowanych tuczników (58 – 60 %).  Gospodarstwo spełnia wymogi dotyczące zarówno dobrostanu zwierząt jak i wzajemnej zgodności.

 

II wicemistrzem podregionu bydgoskiego zostaje

  • Ryszard Lesicki z Padniewka w gminie Mogilno

Pan Ryszard wraz z żoną Barbarą prowadzą ok 100-hektarowe gospodarstwo rolne specjalizujące się w produkcji roślinnej. Pan Ryszard modernizuje gospodarstwo z myślą
o wnuku, który jest cennym wsparciem i pomocą. Słuchając głosu młodego pokolenia planuje zmodernizować gospodarstwo za pomocą środków z Unii Europejskiej. Państwo Lesiccy otrzymali Wyróżnienie Burmistrza Mogilna za wzorowe prowadzenie gospodarstwa rolnego, wysoki poziom produkcji oraz dobrą organizację pracy.

 

Mistrzem podregionu bydgoskiego w kategorii FIRMA zostaje

Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Andrób” Roman Olszewski z Suchorączka w gminie Więcbork

Działalności firmy „Andrób” to produkcja wyrobów mięsnych. Surowce do produkcji pochodzą z własnych gospodarstw. W produkcji surowca nie stosuje się antybiotyków
i stymulatorów wzrostu. Firma została doceniona i uzyskała między innymi tytuł Polskiego Producenta Żywności, wielokrotnie zdobywała nagrody w konkursie Nasze Kulinarne Dziedzictwo – Smaki Regionów.

 

image_print

Materiał siewny, pomoc klęskowa, wsparcie dla pszczelarzy – trwa przyjmowanie wniosków

Do Agencji Modernizacji i Restrukturyzacji Rolnictwa mogą składać wnioski o pomoc finansową rolnicy, którzy: ponieśli straty spowodowane niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi w 2020 roku, chcą skorzystać z kwalifikowanego materiału siewnego lub prowadzą zarejestrowaną działalność pszczelarską.

25 czerwca mija termin naboru wniosków o dopłatę z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany. O dofinansowanie w tym przypadku mogą ubiegać się rolnicy, którzy znajdują się w ewidencji producentów lub gospodarstw. Środki przyznawane są do powierzchni gruntów ornych obsianych lub obsadzonych następującymi gatunkami roślin uprawnych:

  • zboża: jęczmień, owies (nagi, szorstki, zwyczajny), pszenica (twarda, zwyczajna), pszenżyto, żyto;
  • rośliny strączkowe: bobik, groch siewny (odmiany roślin rolniczych), łubin (biały, wąskolistny, żółty), soja, wyka siewna;
  • ziemniak.

Wsparcie ma charakter pomocy de minimis w rolnictwie.

Więcej informacji o pomocy dotyczącej materiału siewnego: https://www.arimr.gov.pl/pomoc-krajowa/doplaty-z-tytulu-zuzytego-do-siewu-lub-sadzenia-materialu-siewnego-kategorii-elitarny-lub-kwalifikowany.html

Natomiast 30 czerwca to ostatni dzień, w którym o wsparcie mogą starać się osoby, które w swoich gospodarstwach poniosły szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem niekorzystnych zjawisk atmosferycznych. Z takiej pomocy może skorzystać producent rolny, który poniósł w 2020 roku straty w uprawach rolnych w wyniku: suszy, gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi, huraganu, uderzenia pioruna, obsunięcie się ziemi lub lawiny. Aby ubiegać się o pomoc, wysokość szkód w uprawach rolnych na danej powierzchni musi wynieść co najmniej 20 proc. plonu, a straty w całym gospodarstwie muszą przekroczyć 30 proc. średniej rocznej produkcji rolnej. Wysokość pomocy, którą może otrzymać rolnik wynosi od 500 zł/ha do 1200 zł/ha i zależy od poziomu strat, rodzaju klęski oraz rodzaju upraw. Wsparcie ma charakter pomocy publicznej.

Więcej informacji o pomocy klęskowej: https://www.arimr.gov.pl/pomoc-krajowa/pomoc-dla-rolnikow-ktorzy-w-2020-r-poniesli-straty-w-uprawach-spowodowane-niekorzystnymi-zjawiskami-atmosferycznymi.html

Również 30 czerwca upływa termin składnia wniosków o dofinasowanie do przezimowanych rodzin pszczelich. O pomoc mogą ubiegać się pszczelarze zarejestrowani w ewidencji producentów i wpisani do specjalnego rejestru. Wysokość wsparcia wynosi 20 zł do każdej rodziny pszczelej, której udało się przetrwać zimę. Zainteresowanych takim wsparciem, którzy obawiają się, że nie będą potrafili samodzielnie wypełnić wniosku, zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami powiatowymi. Tam będą dostępni eksperci, którzy pomogą w technicznym wypełnieniu wniosku. Ze względu na ograniczenia wprowadzone w związku z COVID-19 uprzejmie prosimy, aby umawiać się telefonicznie na konkretny termin. To pozwoli uniknąć kumulacji wizyt w tym samym czasie oraz zadbać o bezpieczeństwo beneficjentów i pracowników ARiMR. Wsparcie ma charakter pomocy de minimis w rolnictwie.

Więcej informacji o pomocy dla pszczelarzy: https://www.arimr.gov.pl/pomoc-krajowa/pomoc-dla-pszczelarzy-do-przezimowanych-rodzin-pszczelich.html

Wnioski o udzielenie pomocy w ramach trzech opisanych naborów należy składać do biur powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić osobiście lub przez pełnomocnika, wysłać polecona przesyłką rejestrowaną nadaną w placówce Poczty Polskiej lub za pośrednictwem platformy ePUAP.

image_print

Wybraliśmy gminy do współpracy w projekcie

Komunikat prasowy KPODR nr 2

 

Projekt pn.: Rozwój obszarów wiejskich poprzez odnawialne źródła energii – RENALDO

Wybraliśmy gminy do współpracy w projekcie

 

Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie informuje, że Komitet Sterujący projektu RENALDO zatwierdził rekomendowane przez nas gminy do współpracy przy ustanawianiu spółdzielni energetycznych.

Wyboru gmin do współpracy dokonano na podstawie następujących kryteriów: wymogów formalnych, parametrów związanych z wydajnością energii, wsparcia ze strony lokalnych interesariuszy oraz specjalistycznej wiedzy na temat OZE. Wybór nastąpił na podstawie analizy odpowiedzi na pytania w ankiecie elektronicznej, wysłanej do wszystkich 140 gmin wiejskich i miejsko-wiejskich województwa kujawsko-pomorskiego, a także wizyt terenowych w wybranych gminach, analizy dostępnych dokumentów oraz deklaracji gotowości do współpracy partnerskiej.

Na ankietę odpowiedziało 26 gmin (tj. 18%), z których 22 wyraziły chęć udziału w projekcie. Gminy z woj. kujawsko-pomorskiego w ramach projektu podzielono na 3 grupy i zakwalifikowano następująco:

  1. Gminy uczestniczące w projekcie aktywne we wszystkich działaniach projektowych i otrzymujące indywidualne porady oraz pomoc w opracowaniu założeń technicznych, organizacyjnych i biznesplanu spółdzielni energetycznej. Gminy te są zobowiązane do wyznaczenia osoby do współpracy z zespołem projektowym.

Do tej grupy zakwalifikowaliśmy 3 gminy: Izbicę Kujawską, Łubiankę i Janowiec Wielkopolski.

  1. Gminy stowarzyszone – biorące udział we wszystkich spotkaniach i warsztatach, ale nie otrzymujące indywidualnych konsultacji ani pomocy w opracowaniu biznesplanu. Gminy te również wyznaczają osobę do współpracy z zespołem projektowym. W tej grupie znajdą się 4 gminy: Dobrcz, Nakło n. Notecią, Brześć Kujawski i Lubraniec.
  2. Gminy – goście – otrzymujące na bieżąco informacje o postępach w realizacji projektu i w ten sposób mające możliwość́ samodzielnego powielenia wszystkich etapów zakładania spółdzielni energetycznej i wdrożenia ich na swoim terenie. Do grupy trzeciej włączamy pozostałe gminy, które zadeklarowały chęć współpracy: Solec Kujawski, Topólka, Barcin, Zakrzewo, Pruszcz, Wąpielsk, Świecie nad Osą, Osielsko, Zławieś Wielka, Koronowo, Waganiec, Mrocza, Sadki, Raciążek, Tłuchowo.

 

Kontakt w sprawie realizacji projektu na terenie woj. kujawsko-pomorskiego:

Anna Kaszkowiak: tel. +48 52 386 72 30, e-mail: anna.kaszkowiak@kpodr.pl

Justyna Lesiewicz: tel. +48 52 386 72 13, e-mail: justyna.lesiewicz@kpodr.pl 

Informacja nt. działań ogólnokrajowych: https://www.kowr.gov.pl/odnawialne-zrodla-energii/spoldzielnie-energetyczne  

 

Projekt jest realizowany na wniosek Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Wykonawcą projektu jest Niemieckie Towarzystwo Współpracy Międzynarodowej (GIZ). Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie (KPODR) odpowiada za wdrożenie pilotażowych spółdzielni energetycznych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Projekt jest finansowany przez Unię Europejską oraz Rząd Federalny Republiki Niemieckiej.

image_print

Pięć kroków do bezpieczniejszej uprawy owoców i warzyw

Podręcznik Pięć kroków do bezpieczniejszej uprawy owoców i warzyw promuje zrozumienie zależności pomiędzy zdrowiem ludzi, zwierząt i środowiskiem oraz tego, w jaki sposób błędy w dobrych praktykach higienicznych w jednym sektorze mogą wpływać na inne dziedziny życia. Skuteczne przyjęcie właściwych zachowań w zakresie bezpieczeństwa żywnościprzy uprawie i sposobie postępowania z owocami i warzywami będzie miało wpływ na ogólne postawy względem higieny, które z kolei przyczynią się do poprawy zdrowia społeczeństwa, a ostatecznie do osiągnięcia milenijnych celów rozwoju ONZ3, czyli zmniejszenia ubóstwa, wzmocnienia pozycji kobiet, zmniejszenia śmiertelności dzieci i poprawy dostępu do podstawowych urządzeń sanitarnych.

Zapraszamy do lektury.

 

Tu pobierzesz podręcznik (w formacie pdf):

Pięć kroków WHO-EURO-

image_print

Kujawsko-Pomorskie Dni Pola w Grubnie 13. 06. 2021

XXV jubileuszowe Kujawsko-Pomorskie Dni Pola w Grubnie za nami. Czas na krótkie podsumowanie: w imprezie wzięło udział 25 firm hodowlanych, 17 wystawców branżowych w obszarze rolnictwa: maszyny i ciągniki, budownictwo, nawozy i środki ochrony roślin. W części handlowej było 22 ogrodników oraz prawie 80 innych wystawców, w tym usługi gastronomiczne. Łącznie było około 140 stoisk. Według naszych szacunków w Kujawsko-Pomorskich Dniach Pola uczestniczyło około ośmiu tysięcy uczestników. Oczywiście dotyczy to dwóch dni, przeciętny czas pobytu to około 2,5-3 godziny. W porównaniu z poprzednimi edycjami widoczny jest spadek liczby wystawców, zwłaszcza branżowych z obszaru maszyn rolniczych i ciągników.

Łączna liczba wystawców była niższa o 1/3, a uczestników o 60% w stosunku od poprzednich edycji sprzed pandemii. Biorąc pod uwagę, że Kujawsko-Pomorskie Dni Pola w Grubnie odbyły się 7 dni od momentu przywrócenia możliwości organizacji tragów można je uznać za sukces organizacyjny i frekwencyjny. Szczególną rolę odegrały media tradycyjne, jaki społecznościowe – wszystkim, którzy o nas informowali serdecznie dziękujemy. Udało się nam zaprosić wystawców, a rolnicy i miłośnicy wsi i rolnictwa niezawodnie przybyli by korzystać z możliwości zapoznawania się z nowymi rozwiązaniami w zakresie technologii i organizacji produkcji.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy i zapraszamy na kolejne imprezy organizowane przez nasz Ośrodek. Najbliższą okazja są Międzynarodowe Targi Rolniczo-Przemysłowe Agro-Tech połączone z Krajowymi Dniami Pola w Minikowie.  

W tym roku tytuł „HIT Dni Pola Grubno 2021” przyznano kolekcji roślin przewódkowych obejmujących odmiany żyta jarego: Bojko, SM Elara i SM Ananke prezentowaną przez Hodowlę Roślin SMOLICE sp. z o. o. W ten sposób Komisja starała się podkreślić walory siewów przewódkowych jako sposobu ograniczenia wpływu susz glebowych często powodujących duże straty zwłaszcza w gospodarstwach o słabych glebach.

Podczas DNI POLA podsumowano również regionalny etap konkursu AgroLiga 2021.
Mistrzem Agroligi 2021 w kategorii Firma
zostali Anna i Piotr Doligalscy prowadzący Zakład Produkcji Rolnej w Kowrozie.

W kategorii Gospodarstwo nagrodzono:
I miejsce – Paweł Rybacki ze Świerkocina,
II miejsce – Małgorzata Wicińska z Kurkocina,
III miejsce – Marek Jurkiewicz z Nowogrodu.

 

 

 

TUTAJ więcej informacji:
o lokalizacji poletek demonstracyjnych, zdjęcia poszczególnych odmian, a także filmy, artykuły i bieżące informacje z lustracji pól w Grubnie.


Marek Nowacki
KPODR

 

fot. Marek Rząsa

 

image_print

Kujawsko-Pomorskie Dni Pola w Grubnie 12. 06. 2021

12 czerwca 2021 roku zostały otwarte XXV jubileuszowe Kujawsko-Pomorskie Dni Pola w Grubnie. Na ceremonię otwarcia, której przewodniczył dyrektor Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie Ryszard Zarudzki przybyli m.in. poseł Jan Krzysztof Ardanowski, Wiesław Czarnecki dyrektor Departamentu Rolnictwa i Geodezji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Ryszard Kierzek prezes Kujawsko-Pomorskiej Izby Rolniczej, Aleksandra Wanta Inspektor Wojewódzki Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Bydgoszczy. Współorganizatorów imprezy reprezentowali – władze powiatu chełmińskiego wicestarosta Wojciech Bińczyk, Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Zawodowego w Grubnie zastępca dyrektora Edyta Chrapińska, a firmę Agro-Sieć Sp. z o.o. prezes i właściciel Piotr Madej.

Udział w otwarciu wzięli także licznie przybyli wójtowie gmin powiatu chełmińskiego, rolnicy, doradcy. W czasie uroczystości otwarcia uhonorowani z racji jubileuszowej edycji zostali współorganizatorzy oraz zasłużeni pracownicy i emerytowani pracownicy Zakładu Rolnego w Grubnie, Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Zawodowego w Grubnie oraz Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego.

Pierwszy dzień Dni Pola poza uroczystym otwarciem zdominowany został przez intensywne opady z przechodzącego frontu atmosferycznego, co zmartwiło organizatorów i wystawców – ale na pewno ucieszyło rolników.

Marek Nowacki
KPODR

 

fot. Marek Rząsa

 

 

TUTAJ więcej informacji:
o lokalizacji poletek demonstracyjnych, zdjęcia poszczególnych odmian, a także filmy, artykuły i bieżące informacje z lustracji pól w Grubnie.

 

 

 

image_print

Ostatnie dni na ubieganie się o dopłaty bezpośrednie za 2021 r. – biura powiatowe będą czynne dłużej

17 czerwca mija podstawowy termin na składanie wniosków o przyznanie płatności bezpośrednich i obszarowych PROW za 2021. W związku z tym od 14 do 17 czerwca br.  Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wydłuża godziny otwarcia swoich biur powiatowych.

Dokumenty można składać wyłącznie za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus. W tym roku Agencja nie wysyłała i nie przyjmuje wniosków w formie papierowej. Rolnicy, którzy w 2020 r. składali „Oświadczenia potwierdzające brak zmian w 2020 roku w odniesieniu do wniosku o przyznanie płatności złożonego w roku 2019”, w tym roku muszą złożyć wnioski w formie elektronicznej korzystając z aplikacji eWniosekPlus. 

Rolnikom, którzy nie mają komputerów lub obawiają się samodzielnego wypełniania wniosku, wsparcia technicznego udzielają pracownicy biur powiatowych Agencji, które w dniach od 14 do 17 czerwca br. będą pracować do godziny 18:00.

Ze względu na ograniczenia wprowadzone w związku z COVID-19 zalecamy, aby planujący odwiedzić nasze placówki, umówili się telefonicznie na konkretny termin (numery telefonów do poszczególnych biur powiatowych można znaleźć na podstronie https://www.arimr.gov.pl/o-arimr/oddzialy-regionalne.html). To pozwoli uniknąć kolejek i zadbać o bezpieczeństwo beneficjentów i pracowników ARiMR.

Na stronie internetowej Agencji oprócz samej aplikacji eWniosekPlus dostępna jest instrukcja wypełniania wniosku, filmy instruktażowe oraz zakładka z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Wszelkie wątpliwości można także konsultować dzwoniąc pod bezpłatny numer infolinii: 800 38 00 84 (w dni robocze w godz. 7:00-19:00 oraz w soboty 10:00-16:00).

Kto nie zdąży złożyć wniosku o przyznanie dopłat bezpośrednich za 2021 rok do 17 czerwca br., będzie miał obniżone należne mu płatności o 1 proc. za każdy roboczy dzień opóźnienia. Ostateczny termin na złożenie wniosków upływa 12 lipca br. Do 11 czerwca 2021 roku do Agencji wpłynęło blisko 1,04 mln wniosków o przyznanie dopłat.

Więcej informacji – otwórz

image_print

Konkurs AGRO-wczasy – 2021

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”.
Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Operacja wspófinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej
„Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.

 

Rozpoczęliśmy nabór zgłoszeń do kolejnej edycji konkursu AGRO-wczasy!

Zapraszamy do uczestnictwa właścicieli obiektów świadczących usługi turystyczne lub gastronomiczne na terenach wiejskich.

Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne oraz rzeczowe, a także promocja przez Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie.

Obiekt można zgłaszać do konkursu w jednej z trzech kategorii:

– gospodarstwo agroturystyczne,

– usługi turystyki wiejskiej,

– atrakcyjna kuchnia regionalna.

Na zgłoszenia czekamy do 30 czerwca br. (liczy się data wpływu do siedziby organizatora pocztą tradycyjną).

Szczegółowe informacje dostępne są w regulaminie konkursu.

 

Do pobrania

Formularz_zgloszeniowy_I_Kategoria_2021

Formularz_zgloszeniowy_II_Kategoria_2021

Formularz_zgloszeniowy_III_Kategoria_2021

regulamin konkursu 2021

 

Odwiedź portal KSOW – www.ksow.pl

Zostań Partnerem Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.

image_print

Licytacja sprzedaży opryskiwacza Pilmet 412.

Dyrektor Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie ogłasza licytację sprzedaży opryskiwacza Pilmet 412.

 1. Czas i miejsce licytacji: Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego Oddział w Przysieku, ul. Parkowa 1, 87-134 Zławieś Wielka, w dniu 23 czerwca o 11.15, sala 11.

2. Opryskiwacz można oglądać codziennie w Kujawsko-Pomorskim Ośrodku Doradztwa Rolniczego Oddział w Przysieku od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-15.00.

3. Osobą udzielającą informacji, co do przedmiotu sprzedaży w drodze licytacji jest Marek Nowacki -dyrektor Oddziału w Przysieku tel. 56 611 09 00.

4. Przedmiot sprzedaży:

1) Opryskiwacz Pilmet 412,

2) Rok zakupu 1998,

3) Bez aktualnych badań okresowych potwierdzających sprawność techniczną sprzętu używanego do stosowania środków ochrony roślin,

4) Pojemność zbiornika 400 l,

5) Szerokość belki roboczej 12 m.

5. Warunkiem przystąpienia do licytacji jest wpłacenie wadium w wysokości 50,00 zł do dnia 23 czerwca 2021 roku godz. 11.00 w kasie Oddziału w Przysieku, 87-134 Zławieś Wielka.

6. Dowód wniesienia wadium przez uczestnika licytacji oraz dokument potwierdzający tożsamość podlega przedłożeniu komisji przed otwarciem licytacji.

7. Osoby fizyczne mogą być reprezentowane na licytacji przez pełnomocnika, który musi legitymować się oryginałem pełnomocnictwa.

8. Przedstawiciele osób prawnych występujących w licytacji winny legitymować się stosownymi dokumentami do wystąpienia w licytacji w imieniu osoby prawnej.

9. Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostały wybrane lub zostały odrzucone zwraca się po zakończeniu licytacji.

10. Wadium wpłacone przez nabywcę zalicza się w poczet ceny.

11. Cena wywoławcza opryskiwacza Pilmet 412 -600,00 zł brutto.

12. Organizator licytacji zastrzega, iż przysługuje mu prawo zamknięcia licytacji bez wybrania którejkolwiek z ofert, bez podania przyczyn.

13. Warunki szczegółowe: Licytacja prowadzona będzie w formie licytacji odbywającej się w górę poprzez postąpienie wynoszące w licytacji 20 zł. Licytacja jest ważna, jeśli nastąpi jedno postąpienie.

14. Oferty ustne należy składać po podaniu przez licytatora do wiadomości uczestniczących ceny wywoławczej opryskiwacza.

15. Zaoferowana cena przestaje obowiązywać oferenta, gdy inny oferent podczas licytacji przed ustaniem postąpień zaoferował cenę wyższą.

16. Po ustaniu postąpienia i trzykrotnym wywołaniu osiągniętej ceny, przedmiot licytacji uważa się za sprzedany.

17. Nabywcą zostaje oferent, który w licytacji zaoferował najwyższą cenę zakupu.

18. Przewodniczący komisji zamyka licytację i ogłasza imię i nazwisko lub nazwę firmy, która zaoferowała najwyższą cenę i wygrała licytację. 19. Wadium nie podlega zwrotowi, gdy uczestnik, który wygrał licytację uchyli się od zawarcia umowy.

20. Nabywca jest zobowiązany zapłacić cenę nabycia w dniu licytacji w kasie Oddziału w Przysieki do godz. 15.00, po czym opryskiwacz zostanie wydany nabywcy.

 
 
image_print

Projekt pn. „Problemy bezpieczeństwa i rozwoju produkcji żywności oraz jej dystrybucji przez rolników, gospodarstwa agroturystyczne i Koła Gospodyń Wiejskich”

 

Prezentacje multimedialne użyte podczas konferencji:

INNOWACJE PRODUKTÓW ROŚLINNYCH DLA MAŁYCH GOSPODARSTW – CEBULAK TOMASZ PREZENTACJA

Zapewnienia bezpieczeństwa i higieny produktów ……  MAGDALENA WOLTMANOWSKA

Wybrane aspekty produkcji bezpiecznej żywności…… MAREK CIERACH

 KGW jako marka lokalna – IZABELA CHUDZYŃSKA

Nowoczesna etykieta….. Joanna Szulc

Rozwiązania w zakresie przepisów…. MICHAŁ KAŁUŻA

 

Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie wraz z partnerami – Stowarzyszeniem „Partnerstwo dla Krajny i Pałuk”, Lokalną Grupą Działania „Bory Tucholskie” oraz Fundacją Hodowców Polskiej Białej Gęsi – realizuje projekt pn. „Problemy bezpieczeństwa i rozwoju produkcji żywności oraz jej dystrybucji przez rolników, gospodarstwa agroturystyczne i Koła Gospodyń Wiejskich”. Projekt w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020, plan operacyjny na lata 2020-2021.

W ramach projektu zaplanowano organizację konferencji oraz 4-ch wyjazdów studyjnych, podczas których specjaliści zapoznają ich uczestników z aspektami prowadzenia przetwórstwa żywności w gospodarstwie rolnym, a praktycy przedstawią swoje doświadczenia z zakresu stosowania zasad bezpieczeństwa i higieny. Projekt pozwoli na nawiązanie kontaktów pomiędzy rolnikami, a pracownikami KPODR oraz ma zachęcić rolników do poszerzenia swojej działalności i dywersyfikacji źródła dochodów.

Celem operacji jest: 

– organizacja konferencji dla 80 rolników, osób zainteresowanych działalnością lub działających w branży przetwórstwa lokalnego; przeszkolenie uczestników nt. bezpieczeństwa i higieny produkcji żywności (pochodzenia roślinnego i zwierzęcego), nowych trendów w małym przetwórstwie, aktualnych wymagań znakowania żywności oraz marketingu;

– organizacja 4-ch, tematycznych wizyt studyjnych łącznie dla 64 osób, podczas których uczestnicy poznają dobre praktyki stosowane w małej, lokalnej przetwórni, gospodarstwie agroturystycznym, świadczącym usługi żywieniowe oraz w kuchni domowej.

W ramach projektu, 24.06.2021 r. w Minikowie odbędzie się konferencja, podczas której prezentowane będą wybrane zagadnienia prawa podatkowego, kwestie zapewnienia bezpiecznej żywności pochodzenia zwierzęcego, którą oferuje się w krótkich łańcuchach dostaw, aspekty produkcji żywności pochodzenia roślinnego w małym przetwórstwie oraz wymogi dla kuchni domowych, gdzie prowadzi się działalność przetwórczą. Zaproszeni eksperci przedstawią innowacje i nowe trendy w przetwórstwie, wymagania dotyczące właściwych oznaczeń produktów oraz roli dziedzictwa kulinarnego we wprowadzaniu swoich wyrobów na rynek. Do udziału zapraszamy rolników, mieszkańców obszarów wiejskich z województwa kujawsko-pomorskiego.

Pod koniec czerwca zaplanowano cztery, jednodniowe tematyczne wyjazdy studyjne, których uczestnicy odwiedzą Koła Gospodyń Wiejskich, gospodarstwa wytwarzające produkty w ramach rolniczego handlu detalicznego oraz gospodarstwa agroturystyczne.

Nabór uczestników konferencji i wyjazdów studyjnych trwa do 18.06.2021 r. Wypełnioną kartę zgłoszeniową prosimy dostarczyć pocztą tradycyjną lub osobiście na adres: Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie, 89-122 Minikowo k. Nakła nad Notecią z dopiskiem „Konferencja i wyjazd studyjny – Problemy bezpieczeństwa i rozwoju produkcji żywności…” lub pocztą e-mail na adres: magdalena.kulus@kpodr.pl (skan z podpisem). O uczestnictwie w konferencji oraz wyjeździe studyjnym decyduje weryfikacja merytoryczna kandydata na podstawie danych z formularza zgłoszeniowego oraz kolejność zgłoszeń.

 

Do pobrania:

Karta zgłoszeniowa na konferencję i wyjazd studyjny

Program konferencji

Program wyjazdów studyjnych

 

Odwiedź portal KSOW – www.ksow.pl

Zostań Partnerem Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.

image_print