Szkolenie dla ubojowców
3 grudnia w Minikowie odbyło się szkolenie teoretyczne dla osób zajmujących się ogłuszaniem, ubojem i działaniami związanymi z uśmiercaniem zwierząt rzeźnych organizowane przez Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie przy współpracy z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w Nakle nad Notecią. Szkolenie zakończyło się egzaminem i zdobyciem uprawnień niezbędnych do wydania „Świadectwa kwalifikacji” dla osób zajmujących się ubojem zwierząt w rzeźniach rolniczych oraz w rzeźniach komercyjnych. Uczestnicy pogłębili swoją wiedzę m.in. w sprawie dobrostanu zwierząt, zasad uboju w ramach rzeźni rolniczej, sprzedaży bezpośredniej i własnej konsumpcji domowej. Osoby zainteresowane szkoleniem prosimy o kontakt mailowy anna.monko@kpodr.pl lub telefoniczny 695 423 700.
tekst i foto: Anna Mońko-Łanucha,
KPODR w Minikowie
FORUM OCHRONY ŚRODOWISKA – KONFERENCJA – ZARZĄDZANIE GOSPODARKĄ ODPADAMI
25 listopada tego roku odbyła się konferencja online pod nazwą „Zarządzanie Gospodarką Odpadami”, zorganizowana przez Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie. Konferencja zorganizowana była w ramach tegorocznego Forum Ochrony Środowiska przy wsparciu finansowym Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Pierwszym prelegentem w tym dniu był dr hab. Zbigniew Bukowski, prof. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, który w swoim wykładzie pt. Ustawodawstwo w gospodarce odpadam, omówił zmiany jakie weszły w życie wraz z nowelizacją Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Pan Doktor poruszył również zmiany dotyczące innych ustaw, mających bezpośredni wpływ na gospodarkę odpadami w gminach. Wspomniane zostało jakie nowe obowiązki posiadają zarówno władze administracyjne jak i indywidualni wytwórcy odpadów. Omówiono też nowe oficjalne definicje jakimi posługujemy się w odniesieniu do odpadów.
W drugim wykładzie pt. Nowości w gospodarce odpadami, wygłoszonym przez dr inż. Barbarę Kozłowską, z Politechniki Łódzkiej, kompleksowo zapoznaliśmy się z zasadami selektywnej zbiórki odpadów, systemem kaucyjnym, który planowany jest w przyszłości oraz gospodarką obiegu zamkniętego na przykładzie zarówno gospodarstwa domowego jak i przedsiębiorstw. Pani Doktor szczegółowo omówiła problematykę gospodarki odpadami z jaką możemy się spotkać w gminach.
Wykład pt. Co z tymi odpadami – selektywna zbiórka na obszarze gminy, problemy i rozwiązania, zamykający konferencję został wygłoszony przez Panią Klaudię Subutkiewicz, Dyrektor Biura Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi w Bydgoszczy. Wykład dotyczył przede wszystkim rozwiązań jakie stosowane są realnie i w praktyce. Pani Dyrektor wyjaśniła jak Bydgoszcz radzi sobie z odpadami problematycznymi takim jak opony lub wyroby zawierające azbest oraz jak edukuje się mieszkańców miasta poprzez liczne akcje promujące ekologiczne podejście do przysłowiowych śmieci.
Jak widać zarządzania gospodarką odpadami to rozległe zagadnienie. Wymaga to aktywności na wielu płaszczyznach. Mają tu znaczenie działania prawne, administracyjne jak i społeczne. Temat odpadów jest cały czas aktualny i warto do niego wracać by budować świadomość społeczną i kształtować odpowiedzialność wśród mieszkańców miast i wsi.
Tym samym, dziękujemy serdecznie wszystkim uczestnikom konferencji za udział i aktywność w czasie dyskusji. Dziękujemy również prelegentom za wyczerpujące omówienie podjętych przez nich tematów.
Zapis wideo Forum:
Prezentacje
Co z tymi odpadami – selektywna zbiórka na obszarze gminy, problemy i rozwiązania – K.Subutkiewicz
Nowości w gospodarce odpadami – B. Kozłowska
Ustawodawstwo w gospodarce odpadami – Z. Bukowski
Opracowała:
Lidia Saganowska
KPODR w Minikowie
KONKURS – KRZYŻÓWKA „W ZGODZIE Z NATURĄ”
Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie
oraz
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu
zapraszają do udziału w konkursie – krzyżówka „W zgodzie z naturą”.
Czytelnicy grudniowego wydania miesięcznika „Wieś Kujawsko-Pomorska” będą mogli wziąć udział w konkursie i rozwiązać krzyżówkę z zakresu ekologii, ochrony środowiska, rolnictwa i wygrać nagrodę ufundowaną przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w ramach projektu: „Ochrona środowiska – wyzwania i perspektywy dla mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego”.
Rozwiązaniem krzyżówki jest hasło, które należy przesłać do Organizatora konkursu
na adres: lidia.saganowska@kpodr.pl
do 21 grudnia 2022 r.
22 grudnia 2022 r. spośród osób, które prześlą prawidłowe rozwiązanie krzyżówki zostanie wylosowana jedna osoba i otrzyma nagrodę
Regulamin konkursu – krzyżówki pn. „W zgodzie z naturą” do pobrania na stronie KPODR.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W KONKURSIE
„LOSOWANIE NAGRODY, KONKURS – KRZYŻÓWKA PN. „W ZGODZIE Z NATURĄ”
Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie
wraz z
Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu
zorganizował konkurs – krzyżówkę pn. „W zgodzie z naturą”, która zamieszczona była w listopadowym wydaniu naszego miesięcznika w ramach projektu ekologicznego pn. „Ochrona środowiska – wyzwania i perspektywy dla mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego”.
W konkursie wzięły udział 23 osoby, spośród których 30 listopada komisja konkursowa wyłoniła jednego zwycięzcę. Laureatką konkursu została Pani Elżbieta Witkowska-Urbańska, która w wyznaczonym terminie nadesłała prawidłowe hasło – Drzewa zielone, płuca dotlenione. Nagrodą w konkursie były naczynia do przechowywania żywności, książki oraz gra edukacyjne. Pani Elżbiecie gratulujemy wiedzy i serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach oraz poszerzania swojej wiedzy z zakresu ekologii i ochrony środowiska.
Konferencja „Rolnictwo ekologiczne – nowe perspektywy i wyzwania”
30 listopada br. odbyła się konferencja online pn. „Rolnictwo ekologiczne – nowe perspektywy i wyzwania” zorganizowana przez Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie przy wsparciu finansowym Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu. Wiele zmian w zakresie regulacji prawnych dot. produkcji ekologicznych, wymusza potrzebę dyskusji i wyjaśnień, by najbardziej zainteresowany producent ekologiczny mógł je wdrażać na co dzień w gospodarstwie rolnym.
Tematy tegorocznej konferencji skupiały się wokół Ustawy o rolnictwie ekologicznej i produkcji ekologicznej, która po nowelizacji weszła w życie w czerwcu br. Ustawa określa kompetencje instytucji odpowiedzialnych za nadzór nad produkcją w systemie rolnictwa ekologicznego. Temat „Ustawa o rolnictwie ekologicznym i produkcji ekologicznej – co każdy producent powinien wiedzieć” został omówiony przez Panią Małgorzatę Waszewską z Głównego Inspektoratu Jakości Handlowej i Artykułów Rolno-Spożywczych.
Sieć instytucji nadzorujących rolnictwo ekologiczne sprawia, że produkt ekologiczny jest nadzorowany „Od pola do stołu” , co daje nam wiarygodność i gwarancję wysokiej jakości produktu ekologicznego.
Ważnym tematem tego spotkania był wykład pn. „Od pola do stołu- ekologiczna produkcja roślinna w myśl obowiązujących przepisów prawnych”, który został przedstawiony przez Panią Justynę Wasilewko z Centrum Jakości AgroEko. Temat ważny dla rolnika zarówno ekologicznego jak i rolnika w okresie konwersji, by uniknąć błędów i niezgodności. Omówiono zagadnienia dot. materiału siewnego, płodozmianu, środków produkcyjnych jak środki ochrony roślin dopuszczone w rolnictwie ekologicznym. Wśród zagadnień pojawiły się kwestie zasad przestawiania gospodarstwa na system rolnictwa ekologicznego, kontroli i certyfikacji.
Ważnym zagadnieniem był ostatni wykład pn. „Interwencja rolnictwo ekologiczne” omówiony przez Panią Beatę Kowalczyk z Departamentu Płatności Bezpośrednich Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Producenci ekologiczni z niecierpliwością oczekują na szczegóły związane z programami w ramach Wspólnej Polityki Rolnej 2023-2027. To odpowiedni czas by wykorzystać okres zimowy na zaplanowanie działań, płodozmianu by dostosować się do wymogów, które będą obowiązywać w roku 2023. Po dzisiejszym wykładzie wiemy na pewno, że „Interwencja Rolnictwo ekologiczne” będzie kontynuacją obecnego działania „Rolnictwo ekologiczne”, z istotną zmianą polegającą na premii dla gospodarstw z produkcją zwierzęcą 0,5 -1,5 DJP/ha UR. (więcej szczegółów w załączonej prezentacji).
Liczna frekwencja świadczy o ważności tematów, to świadczy o świadomości rolników ekologicznych, którzy chcą produkować w myśl obowiązujących przepisów, by zachować wiarygodność.
Serdecznie dziękujemy prelegentom za wkład merytoryczny do konferencji a uczestnikom za tak liczną obecność.
Zapis wideo:
Prezentacje:
Interwencja RE – PS WPR 2022.11.25
Malgorzata Waszewska 30.11.2022
Opracowała:
Agnieszka Dobosz-Idzik
Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
w Minikowie
Warsztaty ziołowe w Lovendzie Kujawskiej
W pięknym i klimatycznym miejscu, w otoczeniu jezior, łąk, pól i lasów, gdzie lawendowy klimat czuć z daleka, na przełomie listopada i grudnia odbył się cykl warsztatów pn. „Zioła dobre na wszystko – wykorzystanie bogactw natury w życiu człowieka” w ramach projektu „Ochrona środowiska – wyzwania i perspektywy dla mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego”, dofinansowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu. Tym magicznym miejscem, doskonałym do rozmów na zielarskie tematy jest Lovenda Kujawska Państwa Karoliny i Mariusza Grontkowskich, w miejscowości Leszcze, w gmina Złotniki Kujawskie. Tutaj ziołowe życie tętni cały rok, nie tylko na polach, w przydomowym ogródku, ale także we wszystkich budynkach przeznaczonych do edukacji.
Tematyka warsztatów wzbudziła duże zainteresowanie. Coraz więcej osób wraca do natury, szukając sposobów na życie bliżej przyrody. Forma warsztatowa cieszy się dużą popularnością. Uczestnicy oprócz zdobywania wiedzy teoretycznej mają możliwość wykonania różnych, ziołowych specyfików. Podczas każdego warsztatu uczestnicy wysłuchali wykładu pn. „Surowce zielarskie w codziennym życiu. Wybrane gatunki i ich wykorzystanie”. Tematyka wykładu dotyczyła zasad i sposobów zbioru roślin dzikorosnących, przetwarzania oraz przechowywania surowców roślinnych. Uczestnicy poznali ciekawe gatunki flory segetalnej. Dowiedzieli się o ich cennych właściwościach i możliwościach zastosowania w różnych dziedzinach życia.
Podczas części praktycznej warsztatów uczestnicy mieli możliwość pracy w laboratorium zielarskim. Wykonali krem ziołowy, mydło oraz dezodorant wg receptury przygotowanej przez panią Karolinę Grontkowską. Domowe kosmetyki oparte na naturalnych składnikach, są nie tylko bezpieczne dla człowieka, ale również przyjazne dla środowiska. Ponadto przygotowali sojową świeczkę, która dzięki zawartości olejków eterycznych posiada właściwościach terapeutyczne.
Warsztaty są najbardziej efektywną formą szkolenia.Połączenie wiedzy teoretycznej z praktycznymi zajęciami daje niemalże gwarancję na wprowadzenie uzyskanej wiedzy do życia codziennego.
Tekst i zdjęcia:
Ilona Oleś
KPODR w Minikowie
Europejski Fundusz Morski, Rybacki i Akwakultury (EFMRA)
Gospodarstwo edukacyjne – innowacyjna forma przedsiębiorczości na obszarach wiejskich
24 listopada uczestnicy projektu „Gospodarstwo edukacyjne – innowacyjna forma przedsiębiorczości na obszarach wiejskich” wzięli udział w spotkaniu informacyjno-szkolenio wym z doradcą podatkowym – Pawłem Wysińskim z Kancelarii Doradztwa Podatkowego w Bydgoszczy. Ponad 60 osób miało okazję skonsultować z ekspertem sytuację prawno-podatkową planowanych do założenia lub już funkcjonujących gospodarstw edukacyjnych.
Problemem, którego dotyczyła większość konsultacji, był wybór odpowiedniej formy prawnej dla prowadzenia działalności edukacyjnej w gospodarstwie rolnym. Biorąc pod uwagę fakt, że głównym odbiorcą oferty obiektu miałyby być grupy szkolne i przedszkolne, niemożliwym staje się korzystanie z ulg przewidzianych dla działalności agroturystycznej (uczestnicy zajęć nie byliby traktowani jako osoby przebywające na wypoczynku). W związku z tym ekspert wyszedł z dwiema propozycjami – dla osób chcących przetestować świadczenie tego rodzaju usług lub świadczących je okazjonalnie oraz dla osób, które chcą traktować je jako jedno z podstawowych źródeł dochodu. W pierwszym przypadku korzystnym rozwiązaniem jest aktywność w ramach działalności nierejestrowanej, gdzie istnieje jednak ograniczenie wynikające z miesięcznego progu przychodów, którego nie można przekroczyć, chcąc na niej pozostać. Drugi przypadek wymaga rejestracji działalności gospodarczej, przy czym rolnik pozostaje na KRUS-ie (opłaca podwójny KRUS), wybiera formę opodatkowania według zasad ogólnych i wtedy stara się nie przekroczyć dochodu w wysokości 60 tys. złotych rocznie. Korzysta w tym momencie z kwoty wolnej od podatku (30 tys. złotych), a od reszty odprowadza podatek w wysokości 12 %. To pozwala nie przekroczyć rocznej kwoty podatku dochodowego pozwalającej na pozostanie w KRUS-ie (3723 złote).
To tylko jeden z tematów omówionych podczas konsultacji. Dla wszystkich zainteresowanych, na stronie projektu zamieszczono nagranie ze spotkania – link do strony: https://www.kpodr.pl/gospodarstwo-edukacyjne-innowacyjna-forma-przedsiebiorczosci-na-obszarach-wiejskich/
Jednocześnie należy pamiętać, że każda sytuacja wymaga indywidualnej oceny, więc zanim podejmie się decyzję o formie prowadzenia działalności, dobrze jest skonsultować dostępne opcje ze specjalistą.
Konsultacje prawno-podatkowe były trzecimi z serii spotkań poruszających zagadnienia związane z prowadzeniem gospodarstwa edukacyjnego, zaplanowanymi do realizacji w okresie: wrzesień 2022 – październik 2023, w ramach projektu „Gospodarstwo edukacyjne – innowacyjna forma przedsiębiorczości na obszarach wiejskich”. Projekt ten skierowany jest do mieszkańców województw: kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, opolskiego i zachodniopomorskiego, zainteresowanych prowadzeniem działalności w formie gospodarstwa edukacyjnego lub działającymi na rzecz rozwoju turystyki wiejskiej w wyżej wymienionych regionach.
Osoby, które chciałyby uczestniczyć w kolejnych szkoleniach zapraszamy do kontaktu z koordynatorką – tel. 693-301-527, e-mail: aleksandra.hapka@kpodr.pl, celem uzyskania szczegółowych informacji.
Projekt realizowany przez Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie we współpracy ze Stowarzyszeniem Gospodarstw Edukacyjnych Województwa Śląskiego, w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 Plan operacyjny na lata 2022-2023.
Odwiedź portal KSOW – www.ksow.pl
Zostań Partnerem Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich
Młodzi na start – już teraz zostań swoim szefem! – numer naboru: 12
GRUPA DOCELOWA PROJEKTU
Projekt „Młodzi na start – już teraz zostań swoim szefem!” realizowany będzie w okresie 1.07.2021-31.12.2023 na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego.
Projekt skierowany jest wyłącznie do 130 osób biernych zawodowo i bezrobotnych niezarejestrowanych w urzędzie pracy w wieku 18-29 lat z województwa kujawsko-pomorskiego (osoby fizyczne, które zamieszkują lub uczą się na obszarze województwa w rozumieniu Kodeksu Cywilnego), w tym:
- 52 osoby bierne zawodowo, w tym 26 osób nieuczestniczących w kształceniu lub szkoleniu
- 78 osób bezrobotnych niezarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy
- 7 osób z niepełnosprawnościami
- 105 osób, które utraciły zatrudnienie po 01.03.2020 w wyniku COVID-19 (osoby młode pozostające bez pracy, które po 01.03.2020 utraciły zatrudnienie z powodu rozwiązania umowy lub jej nieprzedłużenia; dotyczy zarówno umów o pracę, jak i umów cywilnoprawnych)
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA W PROJEKCIE:
- szkolenie „ABC przedsiębiorczości”
- szkolenie indywidualne w zakresie biznesplanu
- wsparcie finansowe, w tym:
- stawka jednostkowa na samozatrudnienie 23 050,00 zł
- wsparcie pomostowe przez 6 pierwszych miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej w kwocie nie większej niż równowartość minimalnego wynagrodzenia za pracę (obowiązującej w 2/2021 r.) – średnio w projekcie 1 600,00 zł na miesiąc na osobę
M PROJEKTU
Projekt realizowany jest w okresie 1.07.2021-31.12.2023
Informacja o naborze:
- numer naboru: 12
- obszar: całe województwo kujawsko-pomorskie (osoby mieszkające w rozumieniu Kodeksu Cywilnego lub uczące się na terenie województwa kujawsko-pomorskiego)
- kiedy: 01.12.2022-14.12.2022
- liczba miejsc: 25
UWAGA: najpóźniej w dniu rozpoczęcia naboru nad niniejszym komunikatem pojawi się link do generatora, w którym należy uzupełnić formularz rekrutacyjny, a następnie po jego przesłaniu przez generator wydrukować, zaparafować, podpisać i dołączyć załączniki (jeśli dotyczy) oraz złożyć w sposób dopuszczalny regulaminem, tj.
- osobiście w Biurze Projektu
- pocztą/kurierem na adres Biura Projektu
- elektronicznie (w formie skanu z parafkami i podpisami za pośrednictwem maila lub z wykorzystaniem podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą kwalifikowalnego certyfikatu bądź z wykorzystaniem podpisu elektronicznego za pomocą profilu zaufanego),
- telefonicznie pod numerem telefonu 52 322 90 61 – wyłącznie dla osób niepełnosprawnych z ograniczeniami mobilnościowymi (na etapie rozmowy telefonicznej osoba, od której w ten sposób pozyskiwane będą dane celem zgłoszenia zostanie zapoznana z klauzulą informacyjną RODO). W przypadku zakwalifikowania do projektu kandydat/ka w terminie do dnia odbycia pierwszej formy wsparcia będzie zobowiązany dostarczyć wersję papierową bądź skan zautoryzowanego podpisem dokumentu. Ewentualnie dopuszcza się możliwość spotkania pracownika Biura Projektu z kandydatem/ką w wyznaczonym przez niego miejscu.
Osobiście dokumenty można składać w:
- Biurze Projektu: Bydgoszcz, ul. Długa 34 [w okresie prowadzenia rekrutacji, tj. każdorazowo od dnia ogłoszenia naboru do dnia zakończenia okresu przyjmowania formularzy rekrutacyjnych biuro projektu będzie czynne codziennie w godzinach 12.00-14.00, przy czym po uprzednim umówieniu się telefonicznym możliwe jest spotkanie z pracownikiem biura projektu w innych godzinach niż wskazane (uwaga z zastrzeżeniem ograniczenia funkcjonowania biura projektu jedynie do kontaktu telefonicznego i mailowego w przypadku stanu epidemii)].
Więcej informacji na stronie:
https://pte.bydgoszcz.pl/projekty/mlodzi-na-start-juz-teraz-zostan-swoim-szefem/
oraz na Facebook:
Pozdrawiam,
Agnieszka Kahlau
Koordynator sekcji „inLAB i projekty międzynarodowe”
________________________________________________________
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Bydgoszczy
85-034 Bydgoszcz, ul. Długa 34, tel. 52 322 90 62
kahlau@pte.bydgoszcz.pl
www.pte.bydgoszcz.pl
Własny biznes Twoją szansą! 9 nabór
GRUPA DOCELOWA PROJEKTU
Projekt „Własny biznes Twoją szansą!” realizowany będzie w okresie 1.12.2021-31.12.2023 na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego.
Projekt skierowany jest wyłącznie do 88 osób biernych zawodowo i bezrobotnych niezarejestrowanych w urzędzie pracy w wieku 18-29 lat z województwa kujawsko-pomorskiego (osoby fizyczne, które zamieszkują lub uczą się na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego w rozumieniu Kodeksu Cywilnego), w tym:
- 37 osób biernych zawodowo, w tym 15 osób nieuczestniczących w kształceniu lub szkoleniu (zgodnie z definicją młodzieży NEET),
- 51 osób bezrobotnych niezarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy,
- 5 osób z niepełnosprawnościami,
- 52 kobiety,
- 18 osób (11 kobiet, 7 mężczyzn) zamieszkujących (w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego) miasta średnie lub miasta tracące funkcje społeczno-gospodarcze, tj. Brodnica, Chełmno, Grudziądz, Inowrocław, Nakło nad Notecią, Rypin, Świecie, Włocławek.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA W PROJEKCIE:
- szkolenie „ABC przedsiębiorczości”
- szkolenie indywidualne w zakresie biznesplanu
- wsparcie finansowe, w tym:
- stawka jednostkowa na samozatrudnienie 23 050,00 zł
- wsparcie pomostowe przez 6 pierwszych miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej w kwocie nie większej niż równowartość minimalnego wynagrodzenia za pracę (obowiązującej w 8/2021 r.) – średnio w projekcie 2 120,00 zł na miesiąc na osobę
HARMONOGRAM PROJEKTU
Projekt realizowany jest w okresie 01.12.2021-31.12.2023
Informacja o naborze:
- numer naboru: 9
- obszar: całe województwo kujawsko-pomorskie (osoby mieszkające w rozumieniu Kodeksu Cywilnego lub uczące się na terenie województwa kujawsko-pomorskiego)
- kiedy: 01.12.2022-14.12.2022
- liczba miejsc: 25
UWAGA: najpóźniej w dniu rozpoczęcia naboru nad niniejszym komunikatem pojawi się link do generatora, w którym należy uzupełnić formularz rekrutacyjny, a następnie po jego przesłaniu przez generator wydrukować, zaparafować, podpisać i dołączyć załączniki (jeśli dotyczy) oraz złożyć w sposób dopuszczalny regulaminem, tj.
- osobiście w Biurze Projektu
- pocztą/kurierem na adres Biura Projektu
- elektronicznie (w formie skanu z parafkami i podpisami za pośrednictwem maila lub z wykorzystaniem podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą kwalifikowalnego certyfikatu bądź z wykorzystaniem podpisu elektronicznego za pomocą profilu zaufanego),
- telefonicznie pod numerem telefonu 52 322 90 61 – wyłącznie dla osób niepełnosprawnych z ograniczeniami mobilnościowymi (na etapie rozmowy telefonicznej osoba, od której w ten sposób pozyskiwane będą dane celem zgłoszenia zostanie zapoznana z klauzulą informacyjną RODO). W przypadku zakwalifikowania do projektu kandydat/ka w terminie do dnia odbycia pierwszej formy wsparcia będzie zobowiązany dostarczyć wersję papierową bądź skan zautoryzowanego podpisem dokumentu. Ewentualnie dopuszcza się możliwość spotkania pracownika Biura Projektu z kandydatem/ką w wyznaczonym przez niego miejscu.
Osobiście dokumenty można składać w:
- Biurze Projektu: Bydgoszcz, ul. Długa 34 [w okresie prowadzenia rekrutacji, tj. każdorazowo od dnia ogłoszenia naboru do dnia zakończenia okresu przyjmowania formularzy rekrutacyjnych biuro projektu będzie czynne codziennie w godzinach 12.00-14.00, przy czym po uprzednim umówieniu się telefonicznym możliwe jest spotkanie z pracownikiem biura projektu w innych godzinach niż wskazane (uwaga z zastrzeżeniem ograniczenia funkcjonowania biura projektu jedynie do kontaktu telefonicznego i mailowego w przypadku stanu epidemii)].
Więcej informacji na stronie:
https://pte.bydgoszcz.pl/projekty/wlasny-biznes-twoja-szansa/o-projekcie/
oraz na Facebook:
https://www.facebook.com/W%C5%82asny-biznes-Projekt-realizowany-przez-PTE-Bydgoszcz-102680445739667
Pozdrawiam,
Agnieszka Kahlau
Koordynator sekcji „inLAB i projekty międzynarodowe”
________________________________________________________
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Bydgoszczy
85-034 Bydgoszcz, ul. Długa 34, tel. 52 322 90 62
kahlau@pte.bydgoszcz.pl
www.pte.bydgoszcz.pl