100 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich!
5 września ruszył konkurs grantowy dla Kół Gospodyń Wiejskich w ramach programu „Smakujemy lokalnie” pod patronatem Narodowego Instytutu Kultury i Dziedzictwa Wsi. W sumie do wygrania jest 10 grantów w wysokości 10 000 złotych dla tych Kół, które przedstawią najlepsze przepisy na potrawy promujące tradycję kulinarną regionu, z którego pochodzą.
Od pokoleń polska kuchnia oparta była na lokalnych, sezonowych produktach. Takie jedzenie kojarzy nam się z najwyższą jakością i wspaniałym smakiem, kultywowanym przez Koła Gospodyń Wiejskich. Chcąc zwrócić uwagę na wartość polskiej tradycji kulinarnej oraz powrócić do historii polskiej gościnności powstał program „Smakujemy lokalnie”. Patronat nad programem objął Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi, zaś jego ambasadorkami są: Koło Gospodyń Wiejskich „Fajne Babki” z województwa kujawsko-pomorskiego, KGW Borowe z województwa śląskiego oraz KGW Dębnowolanki z województwa mazowieckiego.
Program „Smakujemy lokalnie” kierowany jest do Kół Gospodyń Wiejskich z całej Polski, a także małych i średnich rolników oraz wytwórców i producentów lokalnych produktów spożywczych. Składa się na niego konkurs dla Kół Gospodyń Wiejskich działających w Polsce, w którym do wygrania jest 10 grantów (każdy w wysokości 10 000 zł) na realizację działań promujących polską żywność i aktywizację kobiet mieszkających na wsi.
Zasady przyznawania grantów
O grant mogą ubiegać się Koła lub Związki Kół Gospodyń Wiejskich wpisane do Krajowego Rejestru KGW. Wystarczy w terminie 5 września – 3 października złożyć wniosek zawierający przepis na potrawę promującą kuchnię regionu z wykorzystaniem wybranego produktu marki własnej Carrefour Polska, wraz ze zdjęciami oraz historią dania.
Komisja konkursowa, na czele z ekspertem kulinarnym i znawcą kuchni regionalnej Łukaszem Konikiem wybierze 10 zwycięskich Kół, które otrzymają granty w wysokości 10 tysięcy złotych każda.
Formularz zgłoszeniowy oraz szczegółowe informacje na temat konkursu znajdują się na stronie smakujemylokalnie.pl
Promocja polskiej kuchni regionalnej
Ponadto w ramach programu „Smakujemy lokalnie” Koła Gospodyń Wiejskich mogą bezpłatnie promować i sprzedawać swoje wyroby w sklepach sieci Carrefour.
W ramach kampanii konsumenckiej marka będzie popularyzować produkty i dania tradycyjnej kuchni polskiej bazujące na lokalnej tradycji przekazywanej z pokolenia na pokolenie.
Więcej informacji: smakujemylokalnie.pl
Kontakt:
Agata Terpiał
kontakt@smakujemylokalnie.pl
tel.: 506 277 989
***
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego.
Jednymi ze strategicznych celów Carrefour są: transformacja żywieniowa, oferowanie żywności zdrowej, wysokiej jakości i w rozsądnej cenie. Firma oferuje długofalowe wsparcie rolnikom w procesie przekształceń na działalność ekologiczną, a także podejmuje działania na rzecz promocji produktów regionalnych i lokalnych. Carrefour wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracował w czerwcu 2019 r. program „Prosto z polskiej wsi” pozwalający polskim rolnikom, w tym rolnikom ekologicznym, na bezpośrednią sprzedaż wytworzonych przez nich produktów na stoiskach producenckich w najbliższym sklepie Carrefour. Kontynuacją tych działań jest projekt „Prosto z pola do 50 km”, którego założeniem jest skracanie łańcucha dostaw i rozwój bezpośredniej współpracy z lokalnymi rolnikami, dzięki której rolnicy zyskują gwarancję odbioru zakontraktowanych dostaw i stabilne podstawy rozwoju produkcji.
SPONSOR
JAKIE INICJATYWY POWINNA WSPIERAĆ LGD?
ZAPRASZAMY LOKALNE ORGANIZACJE NA POPOŁUDNIOWE SPOTKANIE INFORMACYJNO – KONSULTACYJNE
Lokalna Grupa Działania „Partnerstwo dla Krajny i Pałuk” w związku z trwającymi pracami nad Lokalną Strategią Rozwoju dla kolejnej perspektywy finansowej Unii Europejskiej 2021-2027 serdecznie zaprasza przedstawicieli lokalnych organizacji – stowarzyszeń, fundacji, Kół Gospodyń Wiejskich, Ochotniczych Straży Pożarnych, klubów sportowych, innych organizacji z terenu powiatu nakielskiego na otwarte spotkanie branżowe, które służyć ma poznaniu potrzeb lokalnych organizacji, ich potencjału, a także poznaniu oczekiwań w zakresie inicjatyw, jakie powinny być wspierane przez LGD w kolejnej perspektywie.
Przypomnijmy, że w obecnym okresie programowania lokalne organizacje pozarządowe mogły liczyć na dedykowane im wsparcie w postaci:
- • grantów służących zachowaniu lokalnego dziedzictwa (historycznego, przyrodniczego, kulturowego), promocji obszaru powiatu nakielskiego, jak również podnoszenia wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych w wysokości od 5 tys. do 20 tys. zł, oraz
- • grantów służących aktywizacji lokalnych społeczności (w szczególności osób starszych, dzieci i młodzieży czy osób z niepełnosprawnością) w wysokości do 50 tys. zł.
Jakie działania powinny być dofinansowywane w kolejnej perspektywie? Zachęcamy do udziału w otwartej dyskusji.
Termin spotkania: 21.09.2022 r. (środa)
Miejsce: Restauracja „Stary Spichlerz”, ul. Powstańców Wielkopolskich 6, Nakło nad Notecią
Godzina: 17.00-19.00
Ze względów organizacyjnych będziemy wdzięczni zainteresowanych za potwierdzenie udziału w spotkaniu
pod nr tel. 607 822 019 lub 577 753 019
lub e-mail na adres: partnerstwo.naklo@wp.pl do 20.09.2022 r. (wtorek)
Identyfikacja i promocja żywności wysokiej jakości szansą dla lokalnych producentów
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”
Operacja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
„Identyfikacja i promocja żywności wysokiej jakości szansą dla lokalnych producentów”
Operacja realizowana jest przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „POLSKA EKOLOGIA” z Kujawsko-Pomorskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Minikowie, Lubelskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Końskowoli, Podkarpackim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Boguchwale oraz Wielkopolskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Poznaniu
Warsztaty dla rolników, doradców, przedsiębiorców rolnych, przedstawicieli samorządu terytorialnego, instytucji wsparcia rolnictwa oraz nauki z województwa kujawsko-pomorskiego. Warsztaty odbędą się w dniach 6 oraz 21 października 2022 roku
Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie informuje, iż na planowanych warsztatach w pierwszej kolejności dokonana zostanie identyfikacja i analiza lokalnych rynków agro oraz potencjału lokalnych społeczności w zakresie produkcji żywności wysokiej jakości i możliwości jej certyfikacji. Następnie przeanalizowane zostaną możliwości stworzenia strategii promocji lokalnych produktów, zidentyfikowane zostaną instytucje i obsługiwane przez nie instrumenty finansowe, które mogą zostać wykorzystane do przygotowania, a następnie wdrożenia takiej strategii, szanse jej koordynacji w ramach współpracy z innymi regionami oraz zaplanowane zostaną działania zmierzające do rozwoju lokalnego sektora agro z uwzględnieniem wyników przeprowadzonych analiz, potencjału ekonomicznego, społecznego i środowiskowego danego obszaru. W każdym z warsztatów udział weźmie 20 osób reprezentujących nasze województwo
Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy do udziału!
Osoba do kontaktu
Beata Chełminiak
tel. 52/3867213, 723 692 545
Odwiedź portal KSOW – https://ksow.pl. Zostań partnerem Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich
Instytucją odpowiedzianą za treść informacji jest
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów
Produktów Ekologicznych "POLSKA EKOLOGIA”
Człowiek i środowisko – konkurs wiedzy ekologicznej
18 września br. podczas targów Barwy Lata – Dary Jesieni odbędzie się konkurs wiedzy ekologicznej pn. „Człowiek i środowisko”.
Zainteresowane osoby w godzinach od 10:00 do 13:00 zapraszamy na stoisko działu Rolnictwa ekologicznego i Ochrony Środowiska. Na miejscu będzie można sprawdzić swoją wiedzę z zakresu ochrony środowiska, rolnictwa ekologicznego, gospodarki odpadami. Celem głównym konkursu jest włączenie mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego do aktywnego udziału w zapobieganiu degradacji środowiska naturalnego, a także budzenie świadomości, że stan środowiska jest wspólną odpowiedzialnością dziś i jutro. Celem szczegółowym jest upowszechnianie wiedzy ekologicznej, podnoszenie świadomości ekologicznej promowanie odpowiednich zachowań w zakresie ochrony środowiska i przyrody, kształtowanie postaw prośrodowiskowych oraz dostrzeganie współzależności między człowiekiem a środowiskiem.
Uczestnicy konkursu będą mieli możliwość otrzymania nagrody w postaci roślin, które będą sfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Serdecznie zapraszamy!
Regulamin konkursu.
regulamin – Człowiek i środowisko
Pozdrawiam,
Natalia Czyżewska-Suchoń
tel. 52 386 72 42, 723 692 570
e-mail: natalia.czyzewska-suchon@kpodr.pl
Specjalista ds Ekologii i Ochrony Środowiska
Dział Rolnictwa Ekologicznego i Ochrony Środowiska
Notatka ze spotkania, 12 września 2022 r.
W spotkaniu udział wzięli:
Dyrektorzy KPODR w Minikowie:
Ryszard Kamiński
Ryszard Zarudzki
Marek Nowacki
oraz
przedstawiciele działów merytorycznych KPODR
Łukasz Piotrowski
Aleksandra Bielińska
Małgorzata Kołacz
Na spotkaniu poruszono następujące kwestie:
- Wszystkie działy merytoryczne mają przejrzeć i dokonać niezbędnej aktualizacji danych zawartych w skróconej wersji „Diagnozy sytuacji społeczno-gospodarczej rolnictwa, obszarów wiejskich i przetwórstwa województwa kujawsko-pomorskiego”, Minikowo-Bydgoszcz 2017-2019.
-
Przypomniano, że materiały do pobrania i aktualizacji ww. dokumentu zamieszczone są
w zakładce STRATEGIA 2022 na stronie www.kpodr.pl. - Czas na weryfikację danych – 2 tygodnie.
- Ustalano termin kolejnego spotkania grupy roboczej na 19 września 2022 r., godz. 11:00.
- Wyznaczony termin spotkania zatwierdzającego aktualizację dokumentu – 26 września 2022 r.
8 września 2022 roku odbyło się czwarte posiedzenie wojewódzkiego Zespołu analizującego szanse i zagrożenia oraz potencjalne kierunki rozwoju obszarów wiejskich do roku 2030 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego i prac nad aktualizacją Strategii Zrównoważonego Rozwoju Wsi, Rolnictwa i Rybactwa 2030.
1. Spotkanie otworzył Mikołaj Bogdanowicz Wojewoda Kujawsko-Pomorski, powitał zgromadzonych gości, tj. przedstawicieli środowisk wiejskich, zrzeszeń, instytucji reprezentujących interesy rolników i wsi w rejonie oraz przybyłych samorządowców. Podziękował i podkreślił rolę inicjatora, a także kontynuatora podjętych działań Ryszarda Kamińskiego Dyrektora Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie.
2. Spotkanie poprowadził zastępca Dyrektora Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie Ryszard Zarudzki, natomiast wybrane elementy „Diagnozy sytuacji społeczno-gospodarczej rolnictwa, obszarów wiejskich
i przetwórstwa województwa kujawsko-pomorskiego” przedstawił w postaci prezentacji Marek Nowacki Dyrektor oddziału w Przysieku.
Prezentacja do pobrania:
Bydgoszcz 8 września 2022 roku
3.Ponadto w trakcie spotkania Konsorcjum „Wiejska e-skrzynka” zaprezentowała wraz z degustacją produkty Rolniczego Handlu Detalicznego.
4. W dyskusji na temat aktualizacji Diagnozy głos zabrali:
• Paweł Pączka – GPO „GALSTER” – przedstawiciel branży owoców
• Wojciech Mojzesowicz – Przewodniczący Rady Wojewódzkiej NSZZ Rolników Indywidualnych „Solidarność”
• Andrzej Basiński – Gminna Spółka Wodna Sępólno Krajeńskie
• Ryszard Kierzek – Prezes Kujawsko-Pomorskiej Izby Rolniczej
• prof. dr. hab. inż. Anna Wenda-Piesik – Politechnika Bydgoska
• prof. dr. hab. Roman Rudnicki – Uniwersytet Mikołaja Kopernika
• Andrzej Kabat – Kujawsko-Pomorski Związek Hodowców Trzody Chlewnej
• Piotr Łęgowski – Zrzeszenie Hodowców Drobiu i Producentów Jaj
• Karol Pawlak – Grupa Producentów VITROFLORA
Wszystkie wystąpienia były nagrywane, po ich opracowaniu zostaną przekazane do dalszej pracy nad diagnozą
5. Ustalano termin kolejnego spotkania grupy roboczej na koniec września 2022 r.
Gospodarstwa edukacyjne – szkolenie informacyjne
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie
Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich”
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
6 października 2022 r. w Kujawsko-Pomorskim Ośrodku Doradztwa Rolniczego w Minikowie odbędzie się szkolenie informacyjne: „Gospodarstwo edukacyjne – innowacyjna forma przedsiębiorczości na obszarach wiejskich”. Szkolenie jest skierowane do osób prowadzących lub zamierzających prowadzić działalność turystyczną na obszarach wiejskich, a także do osób zaangażowanych w działania na rzecz rozwoju obszarów wiejskich (przedstawicieli instytucji, lokalnych liderów), mieszkających na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
Świadczenie usług edukacy jnych może stanowić wartościową specjalizację oferty obiektu, jednocześnie wspierającą zachowanie jego wiejskiego charakteru. Jest ona interesująca dla miłośników turystyki wiejskiej, co widać m.in. po rosnącej liczbie gospodarstw edukacyjnych zrzeszonych w ramach Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych, jednak prowadzenie gospodarstwa edukacyjnego jest korzystne przede wszystkim dla trzech grup interesantów: gospodarzy, szkolnictwa oraz dzieci i młodzieży szkolnej. Poprzez prowadzenie zajęć gospodarze uzyskują dodatkowy dochód i przedłużają okres korzystania z usług obiektu (z zajęć korzysta się również poza sezonem wakacyjnym), szkolnictwo uzyskuje nowe miejsca realizacji podstawy programowej w praktyce, a dzieci i młodzież mogą kształcić się w otoczeniu przyrody i poznawać szkolne zagadnienia od strony praktycznej.
Uczestnikom szkolenia zostaną zaprezentowane informacje na temat dostępnych rozwiązań z zakresu prowadzenia działalności edukacyjnej w gospodarstwie rolnym i obiektach turystyki wiejskiej. Zostaną omówione również przepisy prawne obowiązujące przy prowadzeniu działalności pozarolniczej, a także planowane na najbliższy okres formy dofinansowania.
Program szkolenia: (plik do pobrania) – program szkolenia KPODR I
Formularz zgłoszeniowy: (plik do pobrania) – Formularz zgłoszeniowy (pdf) Formularz zgłoszeniowy (docx)
Formularz zgłoszeniowy należy wypełnić, wydrukować, własnoręcznie podpisać i przesłać drogą mailową (skan) na adres mailowy: aleksandra.hapka@kpodr.pl lub pocztą tradycyjną na adres: Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie, Minikowo 1, 89-122 Minikowo, z dopiskiem „KSOW Gospodarstwo Edukacyjne”.
Zgłoszenia są przyjmowane do 30 września 2022 r. do godz. 15:00 (liczy się moment wpływu zgłoszenia do organizatora).
Niniejsze szkolenie będzie pierwszym z serii spotkań poruszających zagadnienia związane z prowadzeniem gospodarstwa edukacyjnego, zaplanowanych do realizacji w okresie: wrzesień 2022 – październik 2023, w ramach projektu „Gospodarstwo edukacyjne – innowacyjna forma przedsiębiorczości na obszarach wiejskich”.
Osoby zainteresowane uczestnictwem w tym oraz w kolejnych szkoleniach zapraszamy do kontaktu z koordynatorem projektu: Aleksandra Hapka, tel. 693-301-527, e-mail: aleksandra.hapka@kpodr.pl.
Harmonogram szkoleń: (plik do pobrania) Harmonogram szkoleń
Link do strony projektu: https://www.kpodr.pl/gospodarstwo-edukacyjne-innowacyjna-forma-przedsiebiorczosci-na-obszarach-wiejskich/
Projekt realizowany przez Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie we współpracy ze Stowarzyszeniem Gospodarstw Edukacyjnych Województwa Śląskiego w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 Plan operacyjny na lata 2022-2023.
Odwiedź portal KSOW – www.ksow.pl
Zostań Partnerem Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich
Szansa na lepszy start 2 – wsparcie dla osób młodych pozostających bez pracy – nabór 14
Czternasty nabór do projektu “Szansa na lepszy start 2 – wsparcie dla osób młodych pozostających bez pracy” realizowany będzie w terminie 22.08.2022-05.09.2022 r.
NABÓR DOTYCZY ŚCIEŻKI OGÓLNEJ (SZKOLENIOWEJ).
ZAPRASZAMY OSOBY Z CAŁEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO.
W ramach naboru planowane jest zrekrutowanie: 15 osób na ścieżkę ogólną.
GRUPA DOCELOWA PROJEKTU
Projekt realizowany jest w okresie 01.09.2020-31.12.2022. Obszar realizacji projektu obejmuje całość województwa kujawsko-pomorskiego.
Zakłada się, że do grupy docelowej należy 60 osób biernych zawodowo w wieku 15-29 lat (zgodnie z definicjami wskazanymi w niniejszym regulaminie, liczba 60 osób obejmuje zarówno uczestników ścieżki ogólnej, jak i dotacyjnej), z obszaru województwa kujawsko-pomorskiego (osoby fizyczne uczące się lub zamieszkujące na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego), nie uczestniczących w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NEET), z wyłączeniem grupy określonej dla trybu konkursowego w 1.3.1 POWER, tj. z wyłączeniem:
- osób, które opuściły pieczę zastępczą (do 2 lat po opuszczeniu instytucji pieczy),
- osób, które opuściły młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii (do 2 lat po opuszczeniu),
- osób, które opuściły specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze i specjalne ośrodki wychowawcze (do 2 lat po opuszczeniu),
- osób, które zakończyły naukę w szkole specjalnej (do 2 lat po zakończeniu nauki w szkole specjalnej),
- matek przebywających w domach samotnej matki,
- osób, które opuściły zakład karny lub areszt śledczy (do 2 lat po opuszczeniu),
- osób, które opuściły zakład poprawczy lub schronisko dla nieletnich (do 2 lat po opuszczeniu),
- osób, które opuściły zakłady pracy chronionej (do 2 lat po zakończeniu zatrudnienia w zakładzie),
- imigrantów (w tym osoby polskiego pochodzenia), reemigrantów, osób odchodzących z rolnictwa i ich rodziny, tzw. ubogich pracujących, osób zatrudnionych na umowach krótkoterminowych oraz pracujących w ramach umów cywilno-prawnych – wywodzących się z powyższych 7 wykluczonych grup docelowych.
W ramach grupy docelowej, w wyniku identyfikacji sytuacji problemowej, wyszczególniono następujące podgrupy (podane poniżej wartości dotyczą zarówno ścieżki ogólnej, jak i ścieżki dotacyjnej, w ramach której planowane jest zrekrutowanie 15 osób):
- 37 kobiet,
- 5 osób z niepełnosprawnościami (w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, a także osoby z zaburzeniami psychicznymi w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego),
- 19 osób (w tym 11 kobiet i 8 mężczyzn) zamieszkujących (w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego) miasta średnie, w tym miasta tracące funkcje społeczno-gospodarcze, tj. Brodnica, Chełmno, Grudziądz, Inowrocław, Nakło nad Notecią, Rypin, Świecie, Włocławek.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA W PROJEKCIE:
HARMONOGRAM PROJEKTU
Projekt realizowany jest w okresie 01.09.2020-31.12.2022.
WARUNKI UDZIAŁU W PROJEKCIE
Szczegółowe kryteria rekrutacji (uwaga szczegółowe warunki dla kandydatów na ścieżkę dotacyjną zostaną określone na późniejszym etapie):
- ocena formalna realizowana przez kadrę zarządzającą obejmować będzie:
- weryfikację kompletności dokumentów i zgodności z dokumentacją projektową:
- weryfikację kwalifikowalności kandydata – weryfikacja przynależności do grupy docelowej na podstawie oświadczeń, zaświadczeń i innych dokumentów przedłożonych przez:
- czy kandydat jest osobą w wieku 15-29 lat na dzień składania formularza rekrutacyjnego (weryfikacja na podstawie oświadczenia w formularzu)[1],
- czy kandydat należy do co najmniej jednej z poniższych w/w wykluczonych podgrup
- czy kandydat złożył oświadczenie dot. gromadzenia, przetwarzania i przekazywania danych osobowych na potrzeby rekrutacji do projektu (oświadczenie stanowi integralną część formularza rekrutacyjnego) (weryfikacja na podstawie oświadczenia w formularzu).
- ocena merytoryczna cz. 1 realizowana przez kadrę zarządzającą obejmować będzie przyznanie punktów za przynależność kandydata do poszczególnych podgrup defaworyzowanych w grupie docelowej
- kobiety +2 pkt. (weryfikacja na podstawie oświadczenia stanowiącego integralną część formularza rekrutacyjnego),
- osoby niepełnosprawne +4 pkt. (weryfikacja na podstawie oryginału zaświadczenia o niepełnosprawności wydanego przez właściwy Zespół ds. orzekania o niepełnosprawności lub kopii orzeczenia o niepełnosprawności),
- osoby zamieszkujące w rozumieniu Kodeksu Cywilnego Brodnicę, Chełmno, Grudziądz, Inowrocław, Nakło nad Notecią, Rypin, Świecie lub Włocławek +2 pkt. (weryfikacja na podstawie oświadczenia stanowiącego integralną część formularza rekrutacyjnego),
- osoby o niskich kwalifikacjach +3 pkt. (weryfikacja na podstawie oświadczenia stanowiącego integralną część formularza rekrutacyjnego),
- punkty mogą się sumować maksymalnie do 11,
- przyznanie punktów zostanie zrealizowane na podstawie definicji poszczególnych podgrup określonych w regulaminie, w oparciu o oświadczenia bądź zaświadczenia,
- ocena merytoryczna cz. 2 realizowana przez kadrę zarządzającą wraz z doradcą zawodowym będzie polegała na odbyciu rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami (zaproszenie na rozmowę zostanie przekazane mailowo, telefonicznie lub drogą pocztową, w zależności od danych kontaktowych wskazanych w formularzu rekrutacyjnym, nie później niż 2 dni robocze przed planowanym terminem spotkania, przy czym za zgodą kandydata można ten termin przyspieszyć), w ramach której kandydaci zostaną ocenieni w ramach dwóch kryteriów:
- motywacja do udziału w projekcie w skali od 1 do 15 punktów (największy poziom motywacji jest punktowany najwyżej),
- przyczyny złej sytuacji na rynku pracy w skali od 1 do 25 punktów (najbardziej trwałe i trudne do przezwyciężenia bariery punktowane są najwyżej),
- w ramach oceny można uzyskać maksymalnie 40 punktów, nie określono minimum punktowego,
Nabór formularzy rekrutacyjnych będzie odbywać się następującymi kanałami:
- osobiście w punkcie rekrutacyjnym bądź w trakcie spotkań informacyjnych (w ogłoszeniu o naborze każdorazowo zostanie wskazane, czy ta możliwość jest dostępna, ze względu na sytuację epidemiologiczną COVID-19),
- pocztą/kurierem na adres biura projektu, wskazany w ust. 5, pkt. a – uwaga: każdorazowo decyduje data wpływu formularza do biura projektu, a nie data stempla pocztowego,
- mailem w formie wydrukowanego podpisanego i zaparafowanego zeskanowanego dokumentu na adres szansa@pte.bydgoszcz.pl,
- telefonicznie pod numerem (52) 322 90 60, wyłącznie dla osób niepełnosprawnych z ograniczeniami mobilnościowymi (na etapie rozmowy telefonicznej osoba, od której w ten sposób pozyskiwane będą dane celem zgłoszenia zostanie zapoznana z klauzulą informacyjną RODO). Formuła telefoniczna polega na zanotowaniu przez pracownika biura danych podanych przez kandydata i w taki sposób uzupełniony formularz zostaje kandydatowi dostarczony osobiście bądź pocztowo do podpisu (uzupełnienie telefoniczne nie dotyczy elementów zgłoszenia obejmujących opis planowanej działalności gospodarczej). Brak możliwości uzyskania podpisu kandydata powoduje pozostawienie zgłoszenia bez rozpatrzenia.
Więcej informacji na stronie:
https://pte.bydgoszcz.pl/projekty/szansa-2/
oraz na Facebook:
https://www.facebook.com/szansanalepszystart2/
[1] Możliwe jest zakwalifikowanie również takiego kandydata, który spełni kryterium wieku dopiero w momencie uzyskania pierwszej formy wsparcia w projekcie.
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne – Oddział w Bydgoszczy realizuje projekt „Szansa na lepszy start 2 – wsparcie dla osób młodych pozostających bez pracy”.
Informacja o naborze nr 14:
Czternasty nabór do projektu “Szansa na lepszy start 2 – wsparcie dla osób młodych pozostających bez pracy” realizowany będzie w terminie 22.08.2022-05.09.2022 r.
NABÓR DOTYCZY ŚCIEŻKI OGÓLNEJ (SZKOLENIOWEJ).
ZAPRASZAMY OSOBY Z CAŁEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO.
W ramach naboru planowane jest zrekrutowanie: 15 osób na ścieżkę ogólną.
GRUPA DOCELOWA PROJEKTU
Projekt realizowany jest w okresie 01.09.2020-31.12.2022. Obszar realizacji projektu obejmuje całość województwa kujawsko-pomorskiego.
Zakłada się, że do grupy docelowej należy 60 osób biernych zawodowo w wieku 15-29 lat (zgodnie z definicjami wskazanymi w niniejszym regulaminie, liczba 60 osób obejmuje zarówno uczestników ścieżki ogólnej, jak i dotacyjnej), z obszaru województwa kujawsko-pomorskiego (osoby fizyczne uczące się lub zamieszkujące na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego), nie uczestniczących w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NEET), z wyłączeniem grupy określonej dla trybu konkursowego w 1.3.1 POWER, tj. z wyłączeniem:
- • osób, które opuściły pieczę zastępczą (do 2 lat po opuszczeniu instytucji pieczy),
- • osób, które opuściły młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii (do 2 lat po opuszczeniu),
- • osób, które opuściły specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze i specjalne ośrodki wychowawcze (do 2 lat po opuszczeniu),
- • osób, które zakończyły naukę w szkole specjalnej (do 2 lat po zakończeniu nauki w szkole specjalnej),
- • matek przebywających w domach samotnej matki,
- • osób, które opuściły zakład karny lub areszt śledczy (do 2 lat po opuszczeniu),
- • osób, które opuściły zakład poprawczy lub schronisko dla nieletnich (do 2 lat po opuszczeniu),
- • osób, które opuściły zakłady pracy chronionej (do 2 lat po zakończeniu zatrudnienia w zakładzie),
- • imigrantów (w tym osoby polskiego pochodzenia), reemigrantów, osób odchodzących z rolnictwa i ich rodziny, tzw. ubogich pracujących, osób zatrudnionych na umowach krótkoterminowych oraz pracujących w ramach umów cywilno-prawnych – wywodzących się z powyższych 7 wykluczonych grup docelowych.
W ramach grupy docelowej, w wyniku identyfikacji sytuacji problemowej, wyszczególniono następujące podgrupy (podane poniżej wartości dotyczą zarówno ścieżki ogólnej, jak i ścieżki dotacyjnej, w ramach której planowane jest zrekrutowanie 15 osób):
• 37 kobiet,
• 5 osób z niepełnosprawnościami (w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, a także osoby z zaburzeniami psychicznymi w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego),
• 19 osób (w tym 11 kobiet i 8 mężczyzn) zamieszkujących (w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego) miasta średnie, w tym miasta tracące funkcje społeczno-gospodarcze, tj. Brodnica, Chełmno, Grudziądz, Inowrocław, Nakło nad Notecią, Rypin, Świecie, Włocławek.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA W PROJEKCIE:
HARMONOGRAM PROJEKTU
Projekt realizowany jest w okresie 01.09.2020-31.12.2022.
WARUNKI UDZIAŁU W PROJEKCIE
Szczegółowe kryteria rekrutacji (uwaga szczegółowe warunki dla kandydatów na ścieżkę dotacyjną zostaną określone na późniejszym etapie):
- ocena formalna realizowana przez kadrę zarządzającą obejmować będzie:
- • weryfikację kompletności dokumentów i zgodności z dokumentacją projektową:
- • weryfikację kwalifikowalności kandydata – weryfikacja przynależności do grupy docelowej na podstawie oświadczeń, zaświadczeń i innych dokumentów przedłożonych przez:
- • czy kandydat jest osobą w wieku 15-29 lat na dzień składania formularza rekrutacyjnego (weryfikacja na podstawie oświadczenia w formularzu)[1],
- • czy kandydat należy do co najmniej jednej z poniższych w/w wykluczonych podgrup
- • czy kandydat złożył oświadczenie dot. gromadzenia, przetwarzania i przekazywania danych osobowych na potrzeby rekrutacji do projektu (oświadczenie stanowi integralną część formularza rekrutacyjnego) (weryfikacja na podstawie oświadczenia w formularzu).
- ocena merytoryczna cz. 1 realizowana przez kadrę zarządzającą obejmować będzie przyznanie punktów za przynależność kandydata do poszczególnych podgrup defaworyzowanych w grupie docelowej
- • kobiety +2 pkt. (weryfikacja na podstawie oświadczenia stanowiącego integralną część formularza rekrutacyjnego),
- • osoby niepełnosprawne +4 pkt. (weryfikacja na podstawie oryginału zaświadczenia o niepełnosprawności wydanego przez właściwy Zespół ds. orzekania o niepełnosprawności lub kopii orzeczenia o niepełnosprawności),
- • osoby zamieszkujące w rozumieniu Kodeksu Cywilnego Brodnicę, Chełmno, Grudziądz, Inowrocław, Nakło nad Notecią, Rypin, Świecie lub Włocławek +2 pkt. (weryfikacja na podstawie oświadczenia stanowiącego integralną część formularza rekrutacyjnego),
- • osoby o niskich kwalifikacjach +3 pkt. (weryfikacja na podstawie oświadczenia stanowiącego integralną część formularza rekrutacyjnego),
- • punkty mogą się sumować maksymalnie do 11,
- • przyznanie punktów zostanie zrealizowane na podstawie definicji poszczególnych podgrup określonych w regulaminie, w oparciu o oświadczenia bądź zaświadczenia,
- ocena merytoryczna cz. 2 realizowana przez kadrę zarządzającą wraz z doradcą zawodowym będzie polegała na odbyciu rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami (zaproszenie na rozmowę zostanie przekazane mailowo, telefonicznie lub drogą pocztową, w zależności od danych kontaktowych wskazanych w formularzu rekrutacyjnym, nie później niż 2 dni robocze przed planowanym terminem spotkania, przy czym za zgodą kandydata można ten termin przyspieszyć), w ramach której kandydaci zostaną ocenieni w ramach dwóch kryteriów:
- • motywacja do udziału w projekcie w skali od 1 do 15 punktów (największy poziom motywacji jest punktowany najwyżej),
- • przyczyny złej sytuacji na rynku pracy w skali od 1 do 25 punktów (najbardziej trwałe i trudne do przezwyciężenia bariery punktowane są najwyżej),
- • w ramach oceny można uzyskać maksymalnie 40 punktów, nie określono minimum punktowego,
Nabór formularzy rekrutacyjnych będzie odbywać się następującymi kanałami:
- osobiście w punkcie rekrutacyjnym bądź w trakcie spotkań informacyjnych (w ogłoszeniu o naborze każdorazowo zostanie wskazane, czy ta możliwość jest dostępna, ze względu na sytuację epidemiologiczną COVID-19),
- pocztą/kurierem na adres biura projektu, wskazany w ust. 5, pkt. a – uwaga: każdorazowo decyduje data wpływu formularza do biura projektu, a nie data stempla pocztowego,
- mailem w formie wydrukowanego podpisanego i zaparafowanego zeskanowanego dokumentu na adres szansa@pte.bydgoszcz.pl,
- telefonicznie pod numerem (52) 322 90 60, wyłącznie dla osób niepełnosprawnych z ograniczeniami mobilnościowymi (na etapie rozmowy telefonicznej osoba, od której w ten sposób pozyskiwane będą dane celem zgłoszenia zostanie zapoznana z klauzulą informacyjną RODO). Formuła telefoniczna polega na zanotowaniu przez pracownika biura danych podanych przez kandydata i w taki sposób uzupełniony formularz zostaje kandydatowi dostarczony osobiście bądź pocztowo do podpisu (uzupełnienie telefoniczne nie dotyczy elementów zgłoszenia obejmujących opis planowanej działalności gospodarczej). Brak możliwości uzyskania podpisu kandydata powoduje pozostawienie zgłoszenia bez rozpatrzenia.
Więcej informacji na stronie:
https://pte.bydgoszcz.pl/projekty/szansa-2/
oraz na Facebook:
https://www.facebook.com/szansanalepszystart2/
Strategia – Porównanie województwa – Strategia 2017, a najbardziej aktualne dane
Strategia – Porównanie województwa – poprzednia Strategia a najbardziej aktualne dane
Ludność korzystająca z oczyszczalni ścieków na terenach wiejskich w 2017 i 2021 r.